دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 ارديبهشت 1399 - 17:26
رئیس‌جمهور در گفتگو با وزیر بهداشت تأکید کرد؛

تمرکز وزارت بهداشت بر شرکت‌های دانش‌بنیان/ تهیه گزارش دقیق از وضعیت مقابله با کرونا

رئیس‌جمهور با اشاره به‌ضرورت تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و تمرکز وزارت بهداشت و درمان برای توسعه همکاری با این بخش گفت: با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات و همه متخصصین کارآمد کشور در این حوزه اقدام کنید.
کد خبر : 485283
1.jpg

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی  رئیس‌جمهوردر گفتگو با سعید نمکی، گفت: بازگشایی و فعالیت اماکن مذهبی متبرکه و مساجد با رعایت کامل دستورالعمل‌ها و اصول بهداشتی از دغدغه‌های مهم دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا بوده و باید در این راستا تلاش مضاعفی انجام شود.


رئیس‌جمهور با اشاره به فضای معنوی و اشتیاق مردم متدین و مؤمن کشور برای حضور در اماکن مذهبی در ماه مبارک رمضان و بهره‌مندی از برکات معنوی این ماه، گفت: از آرزوهای بزرگ دولت بازگشایی و فعالیت اماکن مذهبی و حضور مردم در اجتماعات و مراسم‌های دینی است.


روحانی با تقدیر از همراهی، همکاری و تلاش جهادی محافل مذهبی و جوانان در هیئت‌ها و مساجد در این شرایط و ارائه خدمات بهداشتی به مردم، تأکید کرد: باید همچنان در اطلاع‌رسانی‌ها نسبت به‌ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محیط‌های گوناگون کسب‌وکار و مراکز تجمعی توجه داشته باشیم.


رئیس‌جمهور ادامه داد: مردم عزیز باید توجه داشته باشند که همچنان شعار در خانه بمانیم پابرجا بوده و تنها باید برای انجام امور ضروری اقدام به رفت‌وآمد داشته باشند.


روحانی همچنین با اشاره به‌ضرورت تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و تمرکز وزارت بهداشت و درمان برای توسعه همکاری‌ها با این بخش در زمینه تولید تست‌های آنتی‌بادی، گفت: با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات و همه متخصصین کارآمد کشور، همراهی همه بخش‌ها و پس از آزمایش‌های دقیق باید به این دستاورد دست یافته و نسبت به تولید سراسری آن اقدام کنیم.


رئیس‌جمهور همچنین به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور داد تا گزارش دقیقی از وضعیت استان‌های کشور در مقابله با کرونا برای بررسی در جلسه فردای روسای کمیته‌های ستاد ملی مقابله با کرونا و اتخاذ تصمیمات لازم و تصویب آن‌ها در جلسه روز یکشنبه ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه دهد.


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این گفتگو ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت مدیریت و مقابله با بیماری کرونا، شرایط استان‌های کشور در این زمینه و چگونگی هماهنگی‌ها و تعاملات با دیگر دستگاه‌ها در زمینه بازگشایی اصناف و کسب‌وکارها، افزود: کمیته‌ای برای بررسی چگونگی بازگشایی اماکن مذهبی تشکیل و گزارش آن به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه خواهد شد.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته