دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 ارديبهشت 1399 - 13:36
آنا بررسی می‌کند؛

چوب حراج پرسپولیس به پاداش جام جهانی روسیه

مدیران باشگاه پرسپولیس تصمیم دارند تا با اعتراض به CAS چوب حراج به پاداش این باشگاه در جام جهانی روسیه بزنند.
کد خبر : 486478
پرسپولیس 90.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، باشگاه پرسپولیس بابت جام جهانی 2018 روسیه از فیفا 675 هزار دلار طلب دارد و این پول در راستای حضور بازیکنان این تیم در ترکیب تیم ملی ایران بوده که این پاداش برای تمامی تیم‌هایی که بازیکنان آن‌ها در جام جهانی حضور داشته‌اند، به نسبت مقدار زمانی که بازی کرده‌اند، لحاظ شده است.


کادر مدیریتی باشگاه پرسپولیس تا به امروز 10 هزار دلار به سِرتِن چوک و 23 هزار دلار به فرناندو گابریل بابت دیون آن‌ها که حکم قطعیشان از سوی فیفا اعلام شده، پرداخت کرده‌اند و به جای آنکه برای الباقی احکام پرونده‌هایشان در فیفا تصمیم هوشمندانه‌ای بگیرند راه‌حل دیگری را انتخاب کرده‌اند.


پرسپولیس به برانکو و دستیارانش، کالدرون و دستیارانش و ماریو بودیمیر بدهی‌های هنگفتی دارد و می‌توان بخشی از این بدهی‌ها را از طریق پولی که در حساب فیفا دارند، پرداخت کنند اما به جای این کار تصمیم گرفته‌اند تا به دادگاه بین‌المللی حکمیت ورزش (CAS) شکایت کنند که هر پرونده نزدیک به 100 هزار دلار هزینه دادرسی دارد تا به حکم صادر شده از سوی کمیته‌های انضباطی و تعیین وضعیت فیفا رسیدگی ‌شود.


این اقدام کادر مدیریتی باشگاه پرسپولیس برای خریدن زمان است و آن‌ها یقین دارند که دادگاه بین‌المللی حکمیت ورزش هم به ضرر باشگاه رأی می‌دهد. اعتراض به CAS تا رسیدن به مرحله صدور رأی به خاطر پرونده‌های متعددی که به این دادگاه ارائه می‌شود یک سال زمان می‌برد و مدیران پرسپولیس می‌خواهند در زمان ابلاغ رأی سمتی در این باشگاه نداشته باشند. 


این شیوه مدیریتی در باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس جا افتاده و به نوعی هنر مدیران سرخابی است. به جای آنکه راهکار مناسبی برای پرداخت مطالبات بازیکنا و مربیان خارجی پیدا شود، با فرار رو به جلو، پررونده‌های بدهی را به گردن مدیران پس از خود می‌اندازند. این بار نوبت کادر مدیریتی پرسپولیس است که بخش اعظمی از پاداش پرسپولیس در جام جهانی 2018 روسیه را صرف اعتراض به CAS کنند و چوب حراج به این پاداش بزنند.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

برچسب ها: فیفا پرسپولیس
ارسال نظر
هلدینگ شایسته