دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 آبان 1394 - 14:23

پیام آیت‌الله منتظری به مجلس خبرگان به روایت خاطرات آیت‌الله هاشمی

پایگاه اطلا‌ع‌رسانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با انتشار خاطره‌ای از 18 آبان سال 64،‌ موضوع جانشینی آیت‌الله منتظری و درخواستش از مجلس خبرگان را بازخوانی کرد.
کد خبر : 48642

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی در این خاطره آورده است:


«بعد از نماز صبح به مجلس رفتم. ساعت هفت و نیم، جلسه هیأت رئیسه مجلس خبرگان تشکیل شد. سپس به تالار رفتیم. جلسه رسمی ساعت هشت و نیم تشکیل شد. آقای مشکینی مختصری صحبت کردند و سپس نامه آقای منتظری را خواندند که با تشکر از خبرگان خواسته بودند که از انتخاب ایشان به عنوان جانشین امام در زمان حیات امام منصرف شویم.


بحث‌‏ها شروع شد. احمدآقا اطلاع داد که امام به آقای محمدی [گیلانی] گفته‌‏اند موضوع پیام را پیگیری نکنند. هم در جلسه صبح و هم در جلسه عصر در این باره بحث کردیم و در تنفس‌‏ها به مشورت پرداختیم و سرانجام بعداز نماز مغرب با بیش از دوسوم حضار تصویب شد که آیت‌‏الله منتظری، مصداق صدر اصل 107 قانون اساسی هستند؛ یعنی از طرف مردم به مرجعیت و رهبری برای بعد از امام پذیرفته شده‌‏اند.
ظهر آقای [واعظ] طبسی در دفتر من برای صرف ناهار و گفت‌وگو آمد. راجع به مسائل اختلاف خطوط و لزوم برطرف کردن اختلاف‌‏ها و لزوم هماهنگی من و آقای خامنه ‏ای در مسائل اساسی مذاکره کردیم.


ایشان برای تأمین شهریه آقای منتظری در مشهد که در گذشته‌‏ها از طرف اوقاف داده می‌‏شده و اخیراً قطع شده، استمداد کردند. همچنین راجع به استرداد هتل هایت [آزادی] از بنیاد مستضعفان به آستان قدس رضوی که در زمین وقفی و با خرج آستانه در زمان شاه ساخته شده و به مبلغ 55 میلیون تومان به بنیاد پهلوی واگذار گردیده کمک خواست.


در تنفس آقای فیض گیلانی گفت که آقای [سیدمرتضی] پسندیده [برادر بزرگ امام خمینی] خیلی عصبانی است چون حکم استرداد زمین‌هایش در خمین توسط آقای [موسوی] خوئینی‌‏ها [دادستان کل کشور] راکد شده و فرزندش رضا را بازداشت کرده‌‏اند و از خانه اخراج نموده‌‏اند. آقای پسندیده می‏‌خواهد شکایت کند و اعلامیه بدهد. شب از احمدآقا خواستم که آمد منزل ما و راجع به این موضوع صحبت کردیم. قرار شد حق شرعیش پرداخت و دلجویی شود. احمد آقا خبر داد که روز دوشنبه به خبرگان وقت ملاقات با امام داده شده است.»


انتهای پیام/

برچسب ها: منتظری هاشمی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته