دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 ارديبهشت 1399 - 10:37

آزموده را آزمودن خطاست/ اصرار فدراسیون کشتی به مسابقات ضعیف و بی‌کیفیت!

رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان قرار است به میزبانی سنندج برگزار شود اما این مسابقات سال گذشته در بجنورد در شرایطی برگزار شد که چندان مورد استقبال قرار نگرفت و کیفیت پایینی داشت.
کد خبر : 486415
71IMG_6264.JPG.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، با اعلام فدراسیون کشتی سنندج میزبان رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان شد. رقابت‌هایی که از زمان ریاست فدراسیون رسول خادم آغاز شد و تنها هدف آن این بود که کشتی را در جهان توسعه دهد اما عملاً این رقابت‌ها از سوی کشورهای مطرح دنیا مورد استقبال قرار نگرفت و این پروژه شکست خورد.


سال گذشته در بجنورد این رقابت‌ها برگزار شود و علی رغم اینکه هزینه‌های زیادی هم برای آن شد اما عملاً آورده‌ای برای کشتی ایران نداشت و تعداد تیم‌های مطرح در این رقابت‌ها به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد و از نظر کیفیت رقابت‌ها در سطح بالایی برگزار نشد. در همین رقابت‌ها بود که حسن یزدانی در جریان تمرین برای حضور در این رقابت‌ها دچار آسیب‌دیدگی شد.


حالا در دوره ریاست فدراسیون دبیر قرار است این رقابت‌ها دوباره برگزار شود و سنندج هم به عنوان میزبان مسابقات کشتی فرنگی را برگزار کند. اما هزینه‌های هنگفت برای این مسابقه در شرایطی که تیم‌های سطح بالا تمایلی به شرکت در آن ندارند چه آورده‌ای برای کشتی ایران دارد و چه اصراری است که فدراسیون راه غلط فدراسیون پیشین را طی کند. هر مسابقه به لحاظ فنی و منابع مالی باید آورده‌ای برای فدراسیون مربوطه داشته باشد اما این مسابقات که نشان داده چندان مورد استقبال کشورهای سطح یک دنیا نبوده و حالا با توجه به شرایط اقتصادی و نرخ ارز به نظر می‌رسد برگزاری این رقابت‌ها چندان توجیهی ندارد.


حضور تیم‌ها ضعیف و با ترکیب ناقص باعث می‌شود حتی مشتاقان به کشتی علاقه‌ای به تماشای این رقابت‌ها نداشته باشند و حالا مشخص نیست چرا فدراسیون کشتی با وجود اینکه این رقابت‌ها برای کشتی سودی نداشته اما اصرار به برگزاری آن دارد.


انتهای پیام/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته