دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 ارديبهشت 1399 - 14:27
خیرآبادی در گفتگو با آنا:

اگر انتخابی تیم ملی برگزار نشود، باید فاتحه کشتی را بخوانیم/ شاید سرمربیان استعفا دهند

مربی کشتی فرنگی گفت: من کاملاً با برگزاری انتخابی موافق هستم چرا که باعث پویایی کشتی و افزایش امید و انگیزه برای کشتی‌گیران می‌شود.
کد خبر : 488783

جمشید خیرآبادی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره تدوین چرخه انتخابی تیم ملی گفت: معمولاً هر زمان که کار بزرگی قرار است انجام شود، موافقان و مخالفان زیادی دارد؛ اما مهم این است که این کار در درازمدت چه تأثیر مثبتی بگذارد. به نظر من انتخابی تیم ملی به کشتی‌گیران امید و انگیزه می‌دهد و من کاملاً با برگزاری انتخابی موافق هستم چرا که باعث پویایی کشتی و افزایش امید و انگیزه برای کشتی‌گیران می‌شود. کشتی‌گیران می‌توانند بر اساس یک قانونمندی صاحب دوبنده تیم ملی شوند.


وی گفت: کل فرآیند انتخابی برای افتخارآفرینی کشتی ایران است. به همین دلیل باید تمام کارها طبق برنامه پیش برود تا بتوانیم مدال کسب کنیم. به نظرم باید زمان‌بندی انتخابی تیم ملی به‌خوبی مشخص شود و در برخی از اوزان که مورد نظر سرمربیان تیم‌های ملی است به مسابقات برون‌مرزی اعزام شوند، تا عملکرد آنها دیده شود و بر آن اساس تصمیم‌گیری شود. در واقع برگزاری انتخابی تیم ملی جای هیچ‌گونه حرف و حدیثی بر جای نمی‌گذارد و به نظرم برای اینکه دلخوری هم به وجود نیاید حتی برگزاری انتخابی درون‌اردویی هم باید در دستور کار قرار بگیرد تا در نهایت تیمی که انتخاب می‌شود، از دل انتخابی درون‌اردویی و مسابقات خارجی باشد. در نهایت هم سرمربیان اگر نظری در مورد فرد خاصی دارند، باز هم او را در محک انتخابی قرار دهند تا ناراحتی پیش نیاید.


مربی کشتی فرنگی در مورد ناراحتی سرمربیان تیم‌های ملی به خاطر نادیده گرفته شدن اختیارات آنها در چرخه انتخابی تیم ملی اظهار کرد: به نظرم این موضوع باید با تعامل برطرف شود. سرمربیان هر دو تیم آزاد و فرنگی از مربیان کارکشته و باتجربه هستند. دبیر که ریاست فدراسیون کشتی را برعهده دارد، از قهرمانان المپیک است و به‌خوبی می‌داند که باید به آینده کشتی توجه کرد. من کاملاً اعتقاد دارم اگر انتخابی تیم ملی برگزار نشود باید فاتحه کشتی را بخوانیم. من تجربه سرمربیگری را دارم و کاملاً می‌دانم که در آن مقطع، فقط به مدال‌آوری فکر می‌کنیم اما فدراسیون به آینده چشم دارد و کارهای بنیادی و درازمدت را باید در دستورکار قرار دهد.


خیرآبادی گفت: از طرف دیگر دبیر فردی تحصیل‌کرده و قهرمان المپیک است و به‌خوبی می‌تواند با مدارج علمی به مربیان تیم‌های ملی ثابت کند مسیر انتخابی تیم ملی به نفع کشتی است و باعث رشد این رشته می‌شود. در کشور روسیه تمام کشتی‌گیران در هر وزنی، از دل انتخابی بیرون می‌آیند و در این سال‌های آخر چند کشتی‌گیر آن هم به صورت محدود از سوی سرمربیان انتصاب شده‌اند. شاکله اصلی تیم آنها در هر رده سنی بر اساس انتخابی است و برگزاری مسابقات انتخابی حرف اول را در کشتی روسیه می‌زند.


وی عنوان کرد: به هر حال هر کار ارزشمندی یک‌سری هزینه دارد و شاید برگزاری انتخابی تیم ملی در نهایت به استعفای مربیان منجر شود ولی آن‌طور که من در جریان هستم، فدراسیون کشتی مصرانه تأکید بر برگزاری انتخابی دارد تا قانون‌مداری را به‌خوبی رعایت کند. فدراسیون بهترین و درست‌ترین کار را انجام داده است و امیدوارم که با تعامل و هم‌اندیشی با سرمربیان تیم‌های ملی بهترین نتیجه در المپیک کسب شود.


خیرآبادی در پاسخ به این سؤال که برخی می‌گویند برگزاری انتخابی در سال منتهی به المپیک کار درستی نیست، اظهار کرد: من چنین نظری را قبول ندارم. به نظرم کشتی‌گیران در سال منتهی به المپیک اتفاقاً تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند و با تمام توان شرکت می‌کنند؛ چرا که بحث المپیک پیش روست و هیچ‌کس دوست ندارد از میدان المپیک عقب بماند اما یک موضوع را باید در نظر بگیریم و آن هم دور کردن کشتی‌گیران از شرایط استرس‌زا است. بسیار بسیار مهم است که انتخابی تیم ملی در تاریخ مناسبی برگزار شود چرا که کشتی‌گیران باید فرصت بازسازی و ریکاوری داشته باشند و از طرف دیگر برخی دیگر از کشتی‌گیران که خوب ظاهر نشده‌اند، زمانی در اختیار داشته باشند تا بتوانند به مسابقات خارجی اعزام شوند. البته بعد از آن هم باید باز هم ریکاوری شوند تا در نهایت بتوانند با آرامش و اطمینان طبق یک برنامه‌ریزی به نتیجه برسند. ما باید به این نکته توجه کنیم که در کشتی فرنگی سه سهمیه دیگر باید بگیریم و در واقع 50 درصد راه باقی مانده است و باید با یک برنامه‌ریزی درست با تعامل با سرمربیان تیم ملی پیش برویم تا به مشکل برنخوریم.


انتهای پیام/4057/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته