دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 ارديبهشت 1399 - 09:57

امید فیفا به دستگیری متخلفان جام جهانی آلمان

فدراسیون بین‌المللی فوتبال هنوز از دستگیری متخلفان مالی جام جهانی 2006 آلمان در سوئیس ناامید نشده است.
کد خبر : 486388
فیفا 2006.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، سایت فیفا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد بسیار ناامیداست که محاکمه مربوط به جام جهانی 2006 آلمان برگزار نمی‌شود چون زمان رسیدگی به آن با محدودیت منع زمان مواحه شده است. 


در ادامه این بیانیه آمده است: فیفا به نوبه خود در طی سالیان متمادی با تحقیقات پیرامون پرداخت 10 میلیون فرانک سوئیس از حساب خود کاملاً همکاری کرده و به بسیاری از درخواست‌های دادستانی کل کشور سوئیس پاسخ داده و هزینه‌های قابل توجهی در زمان مدیریت‌های مختلف در این زمینه متحمل شده است. این واقعیت که این پرونده اکنون بدون نتیجه  مانده و به قطعیت نرسیده، بسیار نگران کننده است.


این موضوع نه تنها برای فوتبال بلکه برای اجرای عدالت در سوئیس جای نگرانی دارد. امیدواریم که حقیقت پیرامون پرداخت 10 میلیون فرانک سوئیس روزی آشکار شود و افرادی که مرتکب اعمال ناشایست شده‌اند ، مجازات شوند حتی اگر در سوئیس نباشند به مکافات اعمال خود برسند.


برای فیفا این پرونده قطعاً تمام نشده است زیرا نمی‌توانیم و نمی‌پذیریم كه مبلغ 10 میلیون فرانک سوئیس پرداخت شده از حساب‌های فیفا بدون دلیل مناسب انجام شود. حتی اگر سال‌ها پیش این اتفاق افتاده باشد و برای FIFA قدیمی باشد اما علامت آن روی نشان فیفا قرار دارد و باید پاک شود. 


کمیته اخلاق مستقل فیفا به بررسی در مورد این پرونده و سایر موارد مشابه ادامه می‌دهد. علاوه بر این، فیفا با این امید و عقیده همکاری خواهد کرد که با همه سازمان‌های اجرای قانون، از جمله سازمان موجود در سوئیس، همکاری خواهد کرد و تمام کسانی که مسئول آسیب رساندن به فوتبال هستند، سرانجام برای پاسخگویی به اقدامات خود احضار می‌شوند و نمی‌توانند با دستاوردهای بد برای همیشه پنهان شوند.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

برچسب ها: سوئیس فیفا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته