دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 ارديبهشت 1399 - 11:24
شهردار تهران:

اقدامات کرونایی شهرداری حقوق و دستمزد پرسنل را با مشکل مواجه کرده است

شهردار تهران گفت: اقدامات شهرداری تهران در راستای مقابله با کرونا باعث افزایش هزینه‌ها شده و همین موضوع حقوق و مزایا و دستمزد پرسنل را با مشکل مواجه کرده است.
کد خبر : 485679
4323591.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، پیروز حناچی در جلسه امروز شورای اسلامی در ارتباط با فعالیت‌های شهرداری تهران با شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: در ایام نیمه دوم اسفند و نیمه اول فروردین ماه با ظرفیت 80 درصد ظرفیت حوزه حمل و نقل عمومی بار کمتر 10 درصد ظرفیت عادی را به دوش می‌کشیدیم.


وی با بیان این‌که بیشتر بار حمل و نقل عمومی ما بر دوش بخش خصوصی است، اظهار کرد: با توجه به این وضعیت پیشنهاد طرحی را در قالب لایحه‌ای دوفوریتی با عنوان دو فوریتی بسته محرک اقتصادی به شورای شهر ارائه کردیم چون این موضوع نیاز به اقدام عاجل دارد.


شهردار تهران در ارتباط با لایحه دو فوریتی بسته محرک اقتصادی در شرایط کرونا گفت: با توجه به شرایط خاص و بحرانی در ماه‌های اخیر به‌دلیل شیوع کرونا درآمدهای شهرداری تهران با کاهش جدی مواجه است. اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی و محدودیت تردد از یکسو و چشم‌انداز اقتصادی از سوی دیگر باعث شده تا شهرداری در اسفند ماه که زمان پرداخت عوارض از طرف مؤدیان در سال ۹۸ است با کاهش مواجه شود.


حناچی تصریح کرد: علاوه بر موضوع عوارض تعطیلی واحدهای فروش خدمات شهرداری اعم از بخش‌های ورزشی، تفریحی، فرهنگی که معمولاً در ایام نوروز اوج فعالیت‌ها را دارند نیز به طور کامل متوقف شد.


وی با اشاره به این مطلب که بخش مهم دیگری از منابع درآمدی ناشی از رکود سنگین فعالیت‌های اصناف و به تبع آن کاهش درآمدهای شهرداری از محل اخذ مالیات است، افزود: لغو طرح ترافیک نیز مشکلاتی برای تحقق بودجه در شهرداری تهران را زیاد کرد.


شهردار تهران در ادامه در خصوص اقدامات شهرداری تهران در راستای مقابله با شیوع کرونا، گفت: پاکسازی، ضدعفونی معابر و اماکن، واگن‌های مترو، افزایش حجم پسماند، بالا رفتن حجم کار، افزایش فعالیت در بهشت زهرا و غربالگری پرسنل باعث افزایش هزینه‌های شهرداری شده و همین موضوع حقوق و مزایا و دستمزد پرسنل را با مشکل مواجه کرده است.


حناچی اذعان کرد: با شیوع کرونا مشکلات جدی برای اقشار مختلف شهروندان به وجود آمده است و مجموعه مدیریت شهری در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود موضوع کمک به شهروندان را مورد توجه قرار داده است.


وی با بیان این‌که رئیس جمهور معتقد است که برای عبور از شرایط بحرانی نیازمند گردش سریع‌تر چرخ اقتصادی کشور هستیم، عنوان کرد: امیدواریم با ارائه این لایحه بتوانیم ظرفیت‌های مغفول واقع شده را به حرکت درآورده و جهش ویژه‌ای در شرایط کرونایی داشته باشیم.


شهردار تهران در ارتباط با وضعیت واگذاری پادگان 06 هم گفت:  پیرو توافقات قبلی پادگان ۰۶ که بزرگترین و پادگان تهران بوده است فردا در شورای عالی شهرسازی مطرح خواهد شد و بر اساس توافقات ۷۰ درصد فضای پادگان در اختیار شهر تهران قرار خواهد گرفت و ۳۰ درصد به نیروهای مسلح واگذار خواهد شد.


حناچی اذعان کرد: تعهداتی که برای این توافق انجام شده، نصف توافق اولیه‌ای است که در دوره قبل انجام شده و امیدوارم به همین شکل در شورای عالی شهرسازی به تصویب برسد.


انتهای پیام/ 4105


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته