دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بانک مرکزی بخشنامه افزایش تسهیلات پرداختی به استان‌ها را ابلاغ کرد

بانک مرکزی اعلام کرد که نسبت مجموع تسهیلات اعطایی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری در هر استان باید به حداقل پنجاه‌درصد مجموع سپرده‌های قابل تخصیص آن استان افزایش یابد.
کد خبر : 485489

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، بانک مرکزی با صدور بخشنامه‌ای به تمامی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری اعلام کرد: در تخصیص و هدایت منابع بانکی لازم اسـت رشـد و توسـعه متـوازن تمـامی مناطق کشور و تأمین مالی توأمان طرح‌های توسعه‌ای ملی و منطقه‌ای مدنظر قرار گیرد، لذا در عین حال که باید ضمن رعایت و نظرداشت ملاحظات و عمومات تخصیص منابع، نسبت به تأمین مالی طرح‌های ملی و تکالیف بودجه‌ای اهتمـام شود، نیازهای تأمین مالی منطقه‌ای و استانی نیز نباید مورد غفلت قرار گیرد.


به بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی توصیه می‌گردد اختیـارات واحدهای استانی خود را در زمینه تخصیص منابع با توجه به افزایش سطح عمومی قیمت‌ها افزایش داده و نمایندگان واحدهای استانی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی به‌صورت فعال در جلسات کمیسیون هماهنگی بانک‌ها مشارکت کنند.


این در حالی است که وفق مکاتبـات متعدد واصله از مقامات عالی استان‌های مختلف به‌ویژه مناطق کمتربرخوردار, تخصـیص منـابع در برخی استان‌ها با منابع سپرده‌های تجهیزشده در همان استان تناسب نداشته است. برخی از بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی بخش اندکی از منابع سپرده‌ای جمع‌آوری‌شده در استان‌ها را به‌صورت تسهیلات در استان متبوع مصرف کرده اند.


 


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته