دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 ارديبهشت 1399 - 07:30
الکساندر چیریچ در گفتگو با آنا:

انگیزه زیادی برای صعود به المپیک داریم/ رقبا روی واترپلوی ایران حساب باز کرده‌اند

سرمربی تیم ملی واترپلو گفت: حریفان حساب ویژه‌ای روی ایران بازکرده‌اند اما انگیزه لازم برای صعود به المپیک در تیم ملی وجود دارد.
کد خبر : 484703

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، شیوع ویروس کرونا باعث تعطیلی تمرینات و مسابقات ورزشی شده و تیم ملی واترپلو که پس از 44 سال موفق به کسب مدال در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا شد در راه شکستن طلسم صعود به المپیک توکیو و ورود به این رقابت‌ها برای نخستین بار است اما خطرهای این ویروس باعث شد تا تمرینات تیم ملی تعطیل شود. 


با تعطیلی تمرینات واترپلوئیست‌های ملی‌پوش، الکساندر چیریچ سرمربی صربستانی تیم ملی راهی کشورش شده و مترصد آن است تا با اعلام زمان شروع تمرینات به ایران بازگردد. البته چیریچ با وجود فاصله زیادی که با شاگردانش دارد، بادقت برنامه‌های تمرینی آن‌ها را در خانه زیر نظر دارد. گفتگویی با سرمربی تیم ملی واترپلو داشتیم که در ادامه می‌خوانید.


آنا: بازیکنان تیم ملی واترپلو وضعیت بدنی خوب خود را برای حضور در مسابقات حفظ کرده‌اند؟


چیریچ: در مورد موقعیت تیم ملی در این روزها و با توجه به وجود بیماری کرونا باید بگویم که از حدود دو ماه پیش تمرینات قطع شده و همه بازیکنان تمرینات انفرادی انجام می‌دهند؛ یا در خانه و یا بیرون از خانه در محل‌هایی که امکان تمرین با رعایت موازین بهداشتی وجود دارد، همه بازیکنان مراقب آمادگی جسمانی و بالا نرفتن و کنترل وزنشان هستند و من هم امیدوارم که این تمرینات غیرمتمرکز و خارج از استخر به آنها کمک کند تا بتوانند تا حد زیادی آمادگی خودشان را حفظ کنند و نکته مهم‌تر برای من این است که همه بازیکنان مراقب سلامت خودشان در این وضعیت باشند، همه ما در شرایط یکسانی قرار داریم و امیدوارم که شرایط سخت هر چه زودتر به پایان برسد.


آنا: چقدر امیدوار هستید تا طلسم صعود به المپیک شکسته شود؟


چیریچ: در مورد انتخابی المپیک باید بگویم که از طرف من و بازیکنان انگیزه زیادی وجود دارد که بتوانیم خودمان را خیلی خوب نشان دهیم و در مسابقات قوی ظاهر شویم و باید بگویم که ما شانس داریم که به بازی‌های المپیک راه پیدا کنیم ولی در این وضعیت مهم لازم است که بتوانیم هر چه سریع‌تر بازیکنان را دور هم جمع کنیم و تمرینات را از سر بگیریم و من امید زیادی برای رفتن به المپیک دارم و از طرفی باید بدانیم که تیم‌های قزاقستان و چین هم به همین اندازه که ما انگیزه داریم، انگیزه دارند.


آنا: شرایط ویروس کرونا در صربستان چگونه است و مشکلی برای تأمین مایحتاج روزانه ندارید؟


چیریچ: من واقعاً خیلی اخبار تلویزیون را دنبال نمی‌کنم و اخبار را از کانال یوتیوب دنبال می‌کنم و چیزی که در مورد صربستان در وضعیت کرونا می‌دانم این است که از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون 120 نفر جان خود را از دست داده‌اند و همه مردم به توصیه‌های بهداشتی احترام می‌گذارند و آن را رعایت می‌کنند چون قانون‌گذاران بهتر می‌دانند که چطور موقعیت را مدیریت کنند. بنابراین به این شکل هست که اینجا در هفته دو یا سه روز مشخص را می‌توانیم از خانه خارج شویم و خریدهای ضروری خود را برای طول هفته انجام دهیم. در صربستان مردم انتظار دارند که طی چند روز آینده مشاغل به حالت عادی برگردند و مجموعاً باید بگویم که وضعیت صربستان نسبت به کشورهای دیگر خیلی وخیم نیست خدا را شکر و من امیدوارم که این ویروس کرونا هر چه زودتر و به بهترین شکل از بین خواهد رفت.


آنا: رشد بازیکنان تیم ملی واترپلو در مقایسه با بازی‌های آسیایی که در آن مدال گرفتید، رضایت‌بخش بوده است؟


چیریچ: من می‌توانم بگویم که قدم‌هایی رو به جلو برداشته‌ایم و پیشرفت‌هایی کرده‌ایم ولی این کافی نیست و من به عنوان مربی اگر به این میزان از پیشرفت راضی و قانع باشم، به طور قطع بیش از این پیشرفت نخواهیم کرد. بنابراین خیلی واقعی نخواهد بود اگر من بگویم که خیلی پیشرفت کرده‌ایم اما می‌توانم بگویم که توانایی داریم که بیشتر پیشرفت کنیم و این تنها راهی است که بتوانیم در آینده بهتر باشیم. حتماً ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها را افزایش خواهیم داد و سیستم را رها نخواهیم کرد و بیشتر از قبل با جوان‌ترها کار خواهیم کرد و این کاری است که باشگاه‌ها به‌خصوص باید به طور جدی انجام دهند تا بتوانیم آینده بهتری پیش روی واترپلوی ایران داشته باشیم.


آنا: مردم ایران و صربستان چگونه می‌توانند مقابل ایستادگی ویروس کرونا تسلیم نشوند؟


چیریچ: در مورد ویروس کرونا باید بگویم که وقتی که باید به قوانین بهداشتی احترام بگذاریم و آن‌ها را رعایت کنیم، باید این کار را انجام دهیم و با این کار سریع‌تر ویروس را شکست خواهیم داد و همه چیز به حالت عادی برخواهد گشت و باید خاطرنشان کنم که ایرانی‌ها و صربستانی‌ها در طول تاریخ روزهای سخت‌تر از این را هم گذرانده‌اند و این وضعیت را هم پشت سر خواهیم گذاشت و این موضوع سختی برای ما نخواهد بود. ما مردمان سرسختی هستیم. در خانه بمانید و مراقب خود و خانواده‌تان باشید.


آنا: حریفان ایران سرمایه‌گذاری بیشتری برای صعود به المپیک کرده‌اند. این موضوع باعث کاهش امیدواری الکساندر چیریچ می‌شود؟


چیریچ: خیلی وقت‌ها من راجع به مقایسه واترپلوی ایران با حریفانش (قزاقستان و چین) صحبت کرده‌اند، باید بگویم که ما هم مثل آن‌ها بهترین تلاشمان را برای پیشرفت خودمان انجام خواهیم داد و من فکر می‌کنم که بازیکنان ما واقعاً متوجه فاصله کیفی خودمان با حریفان هستند. فدراسیون‌های چین و قزاقستان سرمایه‌گذاری زیادی در واترپلو انجام داده‌اند و بودجه خیلی زیادی از طرف دولتشان به این فدراسیون‌ها تعلق گرفته و آن‌ها بهترین تلاششان را کردند، ما هم بهترین تلاشمان را کرده‌ایم و به‌طور حتم خواهیم دید که نتیجه چگونه خواهد بود ولی باید بدانیم که هر چقدر که سرمایه‌گذاری کنیم، همان مقدار برداشت خواهیم کرد. در ورزش‌های نوین همه می‌خواهند که پیشرفت کنند و البته در تمام رشته‌ها. ولی بدانیم که هم‌اکنون زمان خوبی برای توسعه واترپلوی ایران هم هست و با توجه به نتایجی که واترپلوی ایران گرفته، می‌شود روی این رشته حساب کرد و من به این موضوع خیلی امیدوارم.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته