دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آبان 1394 - 17:01

بزرگداشت شهدای مدافع و دانشجویان شهید واحد یادگار امام(ره) شهرری

مراسم بزرگداشت شهیدان مدافع حرم حضرت زینب(س) مهندس شهید امین کریمی، مهندس قدیر سرلک و محمدحسین مرادی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) شهرری در این واحد برگزار شد.
کد خبر : 48460

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) شهرری در مراسم بزرگداشت شهدای مدافع و دانشجویان شهید واحد یادگار امام(ره) شهرری که در نمازخانه مجتمع این واحد برگزار شد، با تسلیت شهادت حضرت سجاد(ع) و همچنین خیرمقدم به خانواده شهید کریمی و گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای مدافع حرم به ویژه شهیدان مهندس قدیر سرلک، مهندس امین کریمی و محمدحسین مرادی دانشجویان این واحد دانشگاهی به مقام شامخ آنها ادای احترام کرد و گفت: این شهیدان برای اسلام، مملکت و دانشگاه آزاد اسلامی مایه افتخار هستند.


دکتر سید فرج الله موسوی با تسلیت شهادت این پاسداران رشید اسلام که در دفاع از آرمان‌های عظیم تشیع و حرم حضرت زینب(س) و حریم اهل بیت(ع) خون پاک خود را نثار کردند، افزود: شهادت فرزندان عزیزمان شهید قدیر سرلک، شهید امین کریمی و شهید محمدحسین مرادی گرچه برای ما ضایعه فقدان این عزیزان مایه تسلیت و سوگواری است اما قطعاً برای این شهیدان سرافراز این حرکت، مایه افتخار و مباهات است .


رئیس واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری با بیان اینکه روح بزرگ و آسمانی شهیدان کریمی، سرلک و مرادی دانشجویان این واحد دانشگاهی اکنون در جوار ائمه اطهار(ع) آرام گرفته است، ادامه داد: از طرفی هم بنده شهادت این سربازان مخلص و فدایی حضرت زینب(س) را به مقام معظم رهبری و عموم دانشگاهیان و به ویژه خانواده های معظم این عزیزان شهید تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.


موسوی: انسان موجودی است که حقیقت و جوهره‌اش در فراز و نشیب‌ها مشخص می‌شود و این فراز و نشیب‌ها همان امتحان‌های کوچک و بزرگ الهی هستند که هرکس در طول زندگی به آن‌ها دچار می‌شود

این مسئول با ابراز این نکته که یکی از مسائل همیشه جاری در عالم خلقت، مسئله آزمایش و امتحان انسان‌ها از سوی خداوند متعال است گفت: امتحان و آزمایش الهی برای همه انسان‌ها وجود دارد و متناسب با هرکس و میزان توانایی‌هایش از او گرفته می‌شود.


وی امتحان‌های خداوند از بندگانش را عامل هویدا کردن شخصیت واقعی آن‌ها دانست و عنوان کرد: انسان موجودی است که حقیقت و جوهره‌اش در فراز و نشیب‌ها مشخص می‌شود و این فراز و نشیب‌ها همان امتحان‌های کوچک و بزرگ الهی هستند که هرکس در طول زندگی به آن‌ها دچار می‌شود.


موسوی افزود: افرادی همانند حضرت آدم (ع) با میوه ممنوعه امتحان شدند که در این بین نمره قبولی بدست نیاوردند هر چند در ادامه با استغفار و توبه برگشتند.


وی با بیان اینکه بدون شک یکى از بزرگترین آزمایش هاى الهى بر حضرت ابراهیم(ع)که منحصر به فرد است و در مورد هیچکس دیگرى چنین مأموریتى در قرآن ذکر نشده است، گفت: حضرت ابراهیم (ع) فرمود پسرم من در خواب دیدم که تو را ذبح مى کنم نظر تو چیست حضرت اسماعیل(ع) با آرامش مثال زدنی از پدر اجرای حکم خداوند را خواستار می شود.


موسوی با بیان اینکه حضرت ابراهیم (ع) با سربلندی از این آزمایش سخت و بی نظیر الهی سرافرازانه بیرون آمد، افزود: اگر در امتحان الهی انسان درست عمل کند خداوند الطاف و نعمت‌های زیادی را به او عطا می‌کند، ولی مردود شدن در امتحانات تاوان سختی را به همراه دارد.


رئیس واحد یادگار امام(ره) شهرری با تاکید بر اینکه همه انسان‌ها همواره مورد آزمون و سنجش الهی قرار می گیرند، گفت: اگر توجه داشته باشیم که همواره در حال امتحان هستیم از گناه کردن خودداری می‌کنیم و خداوند متعال را همیشه و همه جا ناظر بر اعمال خود می دانیم.


موسوی با بیان اینکه دانشجویان شهید مدافع حرم امین کریمی، قدیر سرلک و محمدحسین مرادی در آزمایش الهی سربلند و سرافراز بیرون آمدند خاطرنشان کرد: این شهیدان والامقام در میدان دفاع از ارزش ها و حرم فرزندان فاطمه زهرا(س) و امیرالمومنین(ع) قاطعانه ایستادند و در نهایت به مقام والای شهادت نائل آمدند.


وی با توجه به اینکه بعد از حادثه غم‌انگیز عاشورا حضرت زینب(ع)درجواب سوالی می‌فرماید به خدا قسم هر آنچه را می بینم چیزی جز زیبایی نیست افزود: این شهیدان و فداییان حضرت زینب (س) هم در لحظه نثار خون پاکشان جز زیبایی چیزی را ندیدند.


این مراسم به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد، معاونت فرهنگی و دانشجویی، بسیج اساتید، کارکنان و دانشجویان و همچنین دفتر روابط عمومی واحد برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته