دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 ارديبهشت 1399 - 20:35
رئیس‌جمهور در گفت‌وگوی تلفنی با الهام علی‌اف؛

ایران و آذربایجان در روزهای سخت هم در کنار یکدیگرند

رئیس‌جمهور در گفت‌وگوی تلفنی با "الهام علی‌اف" رئیس‌جمهور آذربایجان گفت: همکاری‌های اخیر دو کشور نشان از این دارد که ایران و آذربایجان در روزهای سخت هم در کنار یکدیگر هستند.
کد خبر : 484489
1.jpg

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در گفت‌وگوی تلفنی با "الهام علی‌اف" رئیس‌جمهور آذربایجان، خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده، همکاری خوب مردم با توصیه‌های پزشکی و بهداشتی و تلاش کادر درمانی، خوشبختانه روند بیماری کرونا در ایران کاهشی بوده است.


رئیس‌جمهور با اشاره به روابط دوستانه و خوب دو کشور، همکاری‌های اخیر دو کشور نشان از این دارد که ایران و آذربایجان در روزهای سخت هم در کنار یکدیگر هستند.


روحانی در ادامه به گفت‌وگوهای مقامات دو کشور برای فراهم کردن زمینه اجرایی شدن توافقات و توسعه همکاری‌ها اشاره کرد و افزود: امیدوارم همه توافقات دو کشور از جمله احداث راه‌آهن رشت – آستارا به‌خوبی پیش رفته و اجرایی شود.


رئیس‌جمهوری در این گفت‌وگوی تلفنی با تبریک پیشاپیش فرارسیدن ماه مبارک رمضان به دولت و مردم آذربایجان، بر توسعه روابط و همکاری‌ها با این کشور در همه زمینه‌ها تأکید.


رئیس‌جمهور آذربایجان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تشریح اقدامات انجام شده در این کشور برای مقابله با ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: به‌رغم ایجاد شرایط ویژه منع رفت‌وآمد و تردد در این کشور برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، ارتباطات و پروژه‌های حمل‌ونقلی دو کشور همچنان جریان دارد.


"الهام علی‌اف" ضمن تأکید بر اجرایی شدن توافقات دو کشور، خاطرنشان کرد: به‌رغم مشکلاتی که ویروس کرونا ایجاد کرده است، انجام عملیات افتتاح پروژه راه‌آهن آستارا – رشت را به صورت ویدئو کنفرانس بررسی می‌کنیم.


رئیس‌جمهور آذربایجان با اشاره به موفقیت ایران در مقابله با ویروس کرونا، گفت: جمهوری اسلامی ایران نظام سلامت قدرتمندی دارد و از استفاده از تجربیات ایران در مقابله با ویروس کرونا استقبال می‌کنیم.


الهام علی‌اف نیز فرارسیدن ماه مبارک رمضان را به دولت و مردم ایران تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که روابط دو کشور در همه زمینه‌ها بیش‌ازپیش توسعه یابد.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته