دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

انتقاد رئیس سازمان راهداری از واقعی نبودن نرخ سوخت

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با انتقاد از غیرواقعی بودن نرخ سوخت در کشور گفت: تا زمانی که نرخ سوخت در کشور واقعی نشود و هزینه استفاده از مسیرهای جایگزین بالا نرود، یقینا استفاده از آزادراه‌ها جذابیتی نخواهند داشت.
کد خبر : 48435

داوود کشاورزیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه نرخ عوارض آزادراه‌ها در میزان تقاضا اثر می‌گذارد، افزود: اگر نرخ عوارض از حدی بالاتر برود، با کاهش تقاضا مواجه خواهیم شد.


وی با تاکید بر اینکه نرخ عوارض آزادراه‌ها به احتمال بسیار تا اوایل سال آینده افزایش نخواهد یافت، تصریح کرد: نرخ عوارض در بسیاری از آزادراه‌ها به نرخ واقعی نزدیک شده است و به نظر می‌رسد کششی برای افزایش وجود نداشته باشد.


معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه باید نرخ عوارض آزادراه‌ها را به صورت هوشمند و بهینه تعیین کنیم، اظهار کرد: به نظر می‌رسد که جز در موارد بسیار معدود، نرخ عوارض آزادراه‌ها به نرخ‌های واقعی خود نزدیک شده‌اند.


کشاورزیان اضافه کرد: یکی از جذابیت‌های استفاده از آزادراه‌ها کاهش میزان سوخت خودروهاست، اما در صورتی که قیمت سوخت واقعی نباشد قطعا افراد حاضر نخواهند بود برای استفاده از آزادراه‌ها هزینه زیادی را بپردازند. به عبارت دیگر بخش زیادی از مشکلات به غیرواقعی بودن نرخ سوخت در کشور بازمی‌گردد.


وی با بیان اینکه سازمان راهداری علاوه بر ساخت آزادراه‌ها در کشور دسترسی‌های محلی نیز ساخته است، عنوان کرد: این راه‌ها موازی آزادراه‌ها محسوب می‌شوند و کیفیت نسبتا قابل قبول و نزدیک به آزادراه‌ها دارند.


رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با تاکید بر اینکه وجود راه‌های محلی نیز بر میزان استفاده از آزادراه‌ها تاثیر می‌گذارد، خاطر نشان کرد: وجود این راه‌ها بر میزان تقاضا برای استفاده از آزادراه‌ها تاثیر می‌گذارد و در واقع یک عامل محدودکننده برای افزایش نرخ آزادراه‌ها محسوب می‌شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب