دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آبان 1394 - 14:20

نخستین دوره مسابقات ملی بتن در واحد تهران جنوب برگزار می‌شود

انجمن علمی مهندسی عمران و نقشه برداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب پس از راه اندازی سری مسابقات پل کاغذی و برگزاری ۵ دوره آن، نخستین دوره مسابقات ملی بتن را در این واحد دانشگاهی به صورت دوره‌ای و سالانه برگزار می‌کند.
کد خبر : 48412

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دبیر انجمن بتن تهران جنوب در خصوص برگزاری این دوره از مسابقات گفت: اولین دوره مسابقات ملی بتن دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب در دو بخش بتن سبک پر مقاومت و هنر‌های بتنی برگزار می‌شود که با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته، در دوره‌های آینده بخش‌های دیگر نیز به این مسابقه اضافه خواهد شد.


علی آبشاری افزود: هدف از برگزاری این مسابقات آزمودن دانشجویان برای لمس هر چه بهتر مفاهیمی چون درصد اختلاط، نیرو، مقاومت، بار، فشار و... است که با قرارگیری در یک رقابت و مقایسه‌ای بهترین کار‌ها به اوج خود می‌رسد.


وی تأکید کرد: این مسابقه نه تنها به مهندسین آینده دید کاربردی تری از بنیاد‌های علم مهندسی می‌دهد، بلکه قدرت خلاقیت آن‌ها را نیز به چالش کشیده و تفکر خلاق را در آن‌ها بیدار می‌کند. تفکر خلاق تنها قدرتی است که یک مهندس را از کسانی فکر می‌کنند علم مهندسی دارند متمایز می‌سازد.


آبشاری ادامه داد:‌ با توجه به استقبال دانشجویان، هیات اجرایی با مشورت با هیات داوران تصمیم گرفت «محدودیت تعداد تیم‌ها از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی» برداشته شود و محدودیت تعداد تیم برای شرکت در مسابقه وجود نخواهد داشت و همچنین محدودیت کسب رتبه (مقام) نیز دیگر وجود نخواهد داشت.


تعداد تیم‌های شرکت کننده در مسابقه بیش از ۱۵ تیم است که تعدادی از آن‌ها از دانشگاه‌های دیگر است.


نخستین دوره مسابقات ملی بتن دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب در روز چهارشنبه ۲۰ آبان ماه ساعت ۹ الی ۱۴ در سالن آمفی تئا‌تر مجتمع فنی و مهندسی تهران جنوب برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته