دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا

هوشنگ نصیرزاده: کارت قرمز دروازه‌بان پرسپولیس باید بخشیده شود

رئیس تدوین و مقررات فدراسیون فوتبال گفت: طبق قانون فیفا کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال می‌تواند کارت قرمز دروازه‌بان پرسپولیس را ببخشد.
کد خبر : 48359

هوشنگ نصیرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، در خصوص اینکه در فیفا قانونی برای برگشت تصمیم داور در زمین مسابقه وجود ندارد گفت: «در قانون 5 فیفا به صراحت ذکر شده است که بعد از اعلام تصمیم داور در حین بازی، هیچ شخص یا سازمانی نمی تواند نظرات داور را نقض کند. البته فیفا در این مسئله به نکته جالبی اشاره کرده است و اگر بخواهد در هر بازی تصمیمات اشتباهی که داور در زمین می گیرد، بعد از بازی نقض و تصمیم جدیدی صادر شود، دیگر هیچ جذابیتی برای فوتبال باقی نمی ماند.»


وی ادامه داد: «طبق قانون فیفا تنها زمانی که داور به اشتباه کارتی را به بازیکنی می دهد، با بازبینی دوباره فیلم می توان کارت داده شده را بخشید. با توجه به این قانون، کارت قرمز ایمان صادقی دروازه‌بان پرسپولیس که در بازی با ذوب‌‌آهن به اشتباه از سوی داور مسابقه با کارت قرمز روبه رو شد و از زمین اخراج شد باید بخشیده شود. البته این موضوع در اختیار کمیته انظباطی فدراسیون فوتبال است و البته این مسئله در آیین نامه فدراسیون ذکر شده‌ است.»


رئیس تدوین و مقررات فدراسیون فوتبال در مورد استفاده از ویدئو چک برای بازبینی صحنه های مشکوک داوری گفت: «تصمیم اجرایی در مورد فوتبال بر عهده مجمع قانونگذاری فیفا است که متشکل از هشت نفر هستند. از بین این تعداد چهار نفر از کشورهای اسکاتلند، ولز، ایرلند و انگلیس و چهار نفر دیگر از فیفا هستند. چهار عضو بریتانیایی این مجمع همواره با ورود تکنولوژی به فوتبال مخالف هستند و جذابیت فوتبال را در همین اشتباهات داوری می دانند. آنها اعتقاد دارند زمانی که داور اشتباه می کند طرفداران تیم شکست خورده ناراحت هستند، اما نگاه این افراد به هواداران تیم برنده هم است. مثلا در بازی پرسپولیس و ذوب آهن خوشحالی هواداران اصفهانی است که باعث جذابیت بازی می شود. به همین دلیل مجوز ویدئو چک را در بازی ها نمی دهند و با این مسئله مخالف هستند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته