دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 فروردين 1399 - 15:27

«از سکوی شعبان» منتشر شد/ شرحی ادیبانه بر مناجات شعبانیه

کتاب «از سوی شعبان» شامل شرحی ادیبانه بر مناجات شعبانیه از سوی انتشارات جمکران منتشر شد.
کد خبر : 483569
از سکوی شعبان.jpg

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، کتاب «از سکوی شعبان» نوشته حجت‌الاسلام علی رهبر شامل شرح ادیبانه مناجات شعبانیه، به‌تازگی توسط انتشارات جمکران منتشر و راهی بازار نشر شده است.


این‌کتاب از بلندپایه‌ترین نیایش‌های مناجاتی شیعه، عشق‌نامه معروف «مناجات شعبانیه» امام علی (ع) است که امام راحل (ره) و رهبر انقلاب خواندن آن را در این‌ایام و برای هر روز تاکید کرده‌اند.


نویسنده کتاب پیش‌رو، نزد اساتیدی چون آیات عظام حائری شیرازی، حسینی بوشهری، محمد یزدی، ری شهری، دین پرور، محسن اعتمادی، تحصیل کرده و اکنون عضو هیأت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه صنعتی اصفهان است. این‌پژوهشگر ۱۵ کتاب در کارنامه دارد. رهبر در حال حاضر مشغول نوشتن ترجمه و شرح نهج‌البلاغه است.


«از سکوی شعبان» به‌شکل دو زبانه فارسی‌عربی، با ویراستاری محمود سوری و طراحی جلد حسن کریمی منتشر شده و بخش شرح کتاب به زبان فارسی آمده است.


در قسمتی از این‌کتاب می‌خوانیم:


گرچه رفتارهایم، خرد و کلان است اما دلی به وسعت اقیانوس‌هایم دادی و یک دل دادی؛ نه دو دل و در این سینه سینایی، گوهر گرانباری به نام امید و آرزویم بخشیدی! در اطاعت من از تو، غرور می‌گیردم که چنین و چنان کردم و توهم‌ها بیچاره‌ام می‌کند اما امید من، تحفه‌ای است که بدون کوشش عنایتم کردی...


قطعا به دنبال رسوایی من نیستی چون برای سلامتی من فرشتگانی را گماشتی و نظام دفاعی بدنم را چونان ارتشی ممتاز، در برابر هجوم میلیارد مزاحم سلامت، مجهز کردی...
عشق تو آتش می‌زند ولی خاکستر نمی‌کند و همه وجد و نشاط و شوق و ذوق و پایداری در این شرب مدام است.


این‌کتاب با ۱۳۵ صفحه و قیمت ۱۸ هزار تومان منتشر شده است.


انتهای پیام/4139/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته