دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 فروردين 1399 - 10:43

جواب قاطع شهید صالح الصماد به ادعای ارسال سلاح ایرانی به انصارالله + فیلم

رئیس سابق شورای عالی سیاسی یمن گفت که همه سلاحها و موشک‌های یمن تولید داخل است و اگر کشوری جرئت فروش یا انتقال سلاح به داخل یمن دارد، انصارالله از آن استقبال می‌کند.
کد خبر : 483496

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، شهید «صالح الصماد» در دوران حیات خود در جلسه‌ای ‏به صراحت این ادعا را که سلاح‌های مقاومت یمن متعلق به ایران است، پاسخ داد و گفت: ائتلاف سعودی مدعی است که موشک‌های انصارالله ساخت ایران یا ساخت فلان کشور است. چه کسی می‌تواند به ما سلاح بفروشد و آیا کسی جرئت چنین کاری دارد؟ پول و توانایی ما مشخص است، اگر روسیه یا چین جرئت فروش سلاح به ما دارند بسم‌الله! اگر ایران نیز چنین جرئتی دارد انجام دهد.


صالح الصماد


شهید صالح الصماد، رئیس سابق شورای عالی سیاسی یمن 


وی افزود: آن‌ها (ائتلاف سعودی) می‌خواهند ما دست بسته‌ بنشینیم و سلاح نخریم و خلاص! در غیر این صورت ما را به در اختیار داشتن موشک ایرانی متهم می‌کنند. این به مانند آن است که بگویند شما را خرد می‌کنیم، شما هم هیچ کاری انجام ندهید. ما فریاد می‌زنیم که شما از جایی تبعیت می‌کنید و دستور می‌گیرید.


شهید صماد گفت: هر کشوری که جرئت دارد به ما سلاح بفروشد، این کار را انجام دهد و ما به آنها خوشامد می‌گوییم. درست است که نتوانستیم حقوق و دستمزد کارمندان را پرداخت کنیم، ولی پول سلاح را به هر شیوه‌ای پرداخت می‌کنیم. اگر سلاح را قسطی به ما بدهند خدا خیرشان دهد! اگر هم سلاح رایگان دهند دوستی و محبت میان ما و آنها افزایش می‌یابد؛ البته به شرط احترام به حق حاکمیت و استقلال یمن.


رئیس سابق شورای عالی سیاسی یمن تأکید کرد: حساب جدا و کار جداست. شرط ما این است که سلاحها را باید در صنعا به ما تحویل دهند و ما از هر کشوری که بخواهد سلاح می‌خریم، ولی به علت محاصره قادر نیستیم سلاح را به داخل کشور وارد کنیم.


موشک‌های انصارالله تولید یمن است


شهید صالح الصماد تأکید کرد: همه این موارد را گفتم که بگویم سعودی‌ها نباید ما را بترسانند که سلاحمان ایرانی یا از فلان کشور است. ما ملتی با قابلیت‌های منحصر به خودمان هستیم، قدرت ابداع و ابتکار داریم و توانستیم سلاح‌های موجود را پیشرفته‌تر و بهینه‌سازی کنیم. برد موشک هایمان به ریاض رسیده است و چندین موشک 100 درصد ساخت یمن در اختیار داریم که در ساخت آنها هیچ مشکلی وجود نداشت.


وی گفت: ما در تولید بیشتر سلاحهایمان خودکفا هستیم و اگر در زمینه سلاح و مهمات به موجودی راهبردیمان تکیه کرده بودیم، اکنون همه داشته‌هایمان تمام شده بود، زیرا این جنگ بزرگترین جنگ خاورمیانه و جهان از زمان جنگ جهانی اول تا امروز است.





به گزارش آنا، شهید صالح الصماد رئیس دفتر سیاسی انصارالله یمن بود که بعد از پیروزی انقلاب مردم این کشور و سقوط حکومت دیکتاتور یمن به ریاست شورای عالی سیاسی یمن رسید. شورای عالی سیاسی به‌وسیله جنبش انصارالله و حزب کنگره مردمی در سال ۲۰۱۶ تشکیل شده بود.


صالح الصماد در حمله پهپادهای ائتلاف سعودی در سال ۱۳۹۷ در شهر الحدیده شهید شد.


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته