دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 اسفند 1393 - 15:09

فصلنامه «نقد کتاب تاریخ» منتشر شد

اولین و دومین شماره از فصلنامه «نقد کتاب تاریخ» به سردبیری حبیب‌الله اسماعیلی از سوی خانه کتاب منتشر شد.
کد خبر : 4833

به گزارش گروه فرهنگی آنا به نقل از روابط عمومی موسسه خانه کتاب،در این شماره از فصلنامه آثار در 9 گروه مورد بررسی قرار گرفته اند که شامل «نقد آثار تالیفی »، «نقد برگزیده»، «نقد دیروز»، «نقد آثار ترجمه»، «نقد از زبان دیگران»، «نقد آثار مورخان»، «دیدگاه»، «ناشران تاریخ در بوته نقد» و «کتاب‌شناسی موضوعی» است.


در این کتاب، مطالبی چون «مطالعه‌ای میان رشته‌ای در حوزه تاریخ فرهنگی»، «جایی که همه مثل هم فکر می‌کنند‌،کسی فکر نمی‌کند»، « واکاوی یک نهاد اجتماعی»، «دین ورزی گیلانیان در گذر تاریخ»، «اصول سنج‌نامه‌نویسی یا شیوه نگارش مقالات نقد و بررسی کتاب» و «از پژوهش تا نشر» درج شده است.


فصلنامه نقد کتاب تاریخ در 316 صفحه با بهای 6 هزار تومان از سوی موسسه خانه کتاب منتشر شد.


چهاردهمین نشست تاریخ شفاهی کتاب برگزار می‌شود


علاوه براین، سرای اهل قلم در چهارمین روز اسفند ماه چهاردهمین نشست تاریخ شفاهی کتاب را برگزار می‌کند. در چهاردهمین نشست تاریخ شفاهی کتاب، از علیرضا رئیس دانایی مدیر انتشارات «نگاه» تقدیر خواهد شد. در این نشست که از ساعت 16 آغاز خواهد شد، رئیس دانایی درباره تاریخچه شکل‌گیری انتشارات و مشکلات حوزه نشر و راهکارهای پیشنهادی به گفت‌وگو خواهد پرداخت.


در این روز هم‌چنین کارگاه داستان‌نویسی با تدریس فیروز زنوزی جلالی از ساعت 14 آغاز خواهد شد.علاقه‌مندان به حضور در نشست تاریخ شفاهی کتاب می‌توانند به خیابان انقلاب، خیابان فلسطین، کوچه خواجه نصیر، پلاک 2، سرای اهل قلم مراجعه کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته