دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 فروردين 1399 - 18:02

نحوه خرید و فروش سهام در بورس بصورت آنلاین

خرید و فروش درست در بورس یکی از مهمترین عواملی است که می‌تواند به سهامدار و مشتری بورس کمک کند تا در تصمیمات خود بیش از گذشته دقت به کار بگیرد.
کد خبر : 483147
9091.jpg

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، در سال‌های اخیر با پیشرفت تکنولوژی و افزایش نفوذ اینترنت در بین مردم، روش‌های تلفنی و خرید حضوری سهام از بورس منسوخ شده است و جای خود را به روش‌های برخط و اینترنتی داده است. مزیت خرید و فروش اینترنی سهام افزایش سرعت کاری سرمایه‌گذاران است همچنین فعالان بورس در هرجایی باشند، بدون مراجعه حضوری به کارگزاری اقدام به خرید و فروش سهام کنند.


اولین کاری که در خرید فروش و اینترنتی انجام می‌دهید ثبت‌نام در یکی از کارگزاری‌های کشور است که عمدتا از طریق پایگاه همان کارگزاری انجام می‌شود که در واقع امضای قرارداد اولیه میان سرمایه‌گذار و کارگزاری است. سپس سرمایه‌گذار با حضور در یکی از دفاتر پیشخوانی که از طرف کارگزاری معرفی شده، احراز هویت می‌شود، پس از مدت کوتاهی حداکثر 24 ساعت کاری، اطلاعات حساب کاربری فرد که شامل رمز و کلمه عبور است  به صورت پیامکی برای سرمایه‌گذار ارسال می‌گردد.


همزمان فرد سرمایه‌گذار باید در سامانه سجام که بانک مشتریان سازمان بورس است ثبت نام کند و پس از احراز هویت در دفتر پیشخوان دولت، کد معاملاتی بورسی خود را دریافت می‌کند. هر سرمایه‌گذار برای خرید و فروش سهام با نام کاربری و نام عبور وارد صفحه کاربری خود در سایت کارگزاری می‌شود و با داشتن اطلاعات کارت عابر بانک خود مانند رمز دوم پویا،CVV2 و سایر اطلاعات مورد نیاز یک خرید اینترنتی،  حساب خود را به اندازه دلخواه شارژ مالی می‌کند. پس از آن با انتخاب بر روی هر سهم و وارد کردن قیمت و تعداد سهم مورد نیاز، سهام شرکت مدنظر را خریداری می‌کند.


انتهای پیام/4141


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته