دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 فروردين 1399 - 19:40
روزنامه روسی:

نظامیان آمریکا تا مجبور نشوند، عراق را ترک نمی‌کنند

روزنامه‌ای روسی درباره تأخیر آمریکایی‌ها در خروج از عراق این احتمال را مطرح کرد که آمریکا عقب‌نشینی نمی‌کند، مگر آن‌که همانند ویتنام به انجام این کار مجبور شود.
کد خبر : 483130

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از  روزنامه «ایزوستیا» چاپ روسیه، در هفته‌های اخیر نیروهای آمریکایی از 6 پایگاه نظامی در عراق عقب‌نشینی کرده‌اند که برخی از آنها را از سال 2003 اشغال کرده بودند. ششمین پایگاه تخلیه‌شده ابو غریب در نزدیکی بغداد بود که در مجاورت آن، زندان «الشائن» قرار دارد و نگهبانان آمریکایی در آن از سال 2003 زندانیان عراقی را تا دم مرگ شکنجه می‌کردند.


«ولادیمیر آنوخین»،  معاون آکادمی جغرافیای سیاسی مسکو به این روزنامه گفت: آمریکا با مشکلات عدیده‌ای در عراق مواجه شده، به‌ گونه‌ای که می‌خواهد با یک حرکت آنها را حل‌وفصل کند و آن، خارج کردن نیروهایش است. ایران هرگز اجازه نمی‌دهد آمریکا آزادانه در عراق تردد کند و کُردها در شمال عراق هرگز واشنگتن را به‌عنوان متحد حساب نمی‌کنند. 


وی افزود: روابط میان ایالات متحده و ترکیه موضوع دیگری است؛ به طوری‌که آمریکایی‌ها از هر طرف محاصره شده‌اند و آنها می‌خواهند در یک بازی بد حرکت خوبی نشان دهند. فکر می‌کنم این روند ادامه و سپس بی‌نتیجه پایان خواهد یافت و آمریکایی‌ها به جایی نمی‌روند.


معاون آکادمی جغرافیای سیاسی مسکو تصریح کرد: در زمینه افغانستان می‌بینیم که آمریکایی‌ها هر از گاهی به آنجا نیرو اعزام می‌کنند و برخی اوقات نیز در حال خارج کردن آنها هستند. عراق نیز شاهد بازی‌ مشابهی، یعنی عقب‌نشینی نیروها و تقویت آنهاست که فرآیند چرخشی یا چیزی شبیه به آن به‌شمار می‌رود.


وی عنوان کرد: آمریکایی‌ها هرگز جایی را که به آنجا آمده‌اند ترک نمی‌کنند. اگر هم ترک کنند با حالت اجبار است همان‌طور که در ویتنام اتفاق افتاد. تا زمانی‌که در روی آنها بسته نشود هیچ چشم‌انداز واقعی برای عقب‌نشینی آنها وجود ندارد و فقط حرف و حدیث‌هایی دراین‌باره گفته می‌شود.


انتهای پیام/4106/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته