دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 فروردين 1399 - 15:05

انتخابی سخت روبروی آمریکا؛ خروج از عراق یا جنگ فرسایشی در منطقه

تحلیلگر مسائل سیاسی و امنیتی در صفحه اینستاگرامی‌اش ویدئویی از توان نظامی عراق برای مواجهه با نیروهای آمریکایی منتشر کرد.
کد خبر : 480907
download.jpg

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، مهدی محمدی یکی از تحلیلگران مسائل امنیتی با انتشار ویدئویی از سفارت آمریکا در بغداد که توان نظامی عراق در مواجهه با نیرو‌های آمریکایی را نشان می‌دهد، آمریکا را برای ماندن در عراق، دچار شده به دوراهی بزرگی معرفی کرد.


بر اساس تحلیل محمدی، آمریکا باید میان خروج از عراق و یا از بین رفتن تجهیزات و اتباعش در این کشور یکی را انتخاب کند؛ که البته هر دو انتخاب برای این کشور استکباری سخت است.


محمدی در پست اینستاگرامی‌اش تحولات هفته گذشته منطقه را بسیار پیچیده معرفی کرده و تهدید آمریکا توسط عراق برای خروج از این کشور را تهدیدی جدی عنوان کرد.


در ادامه متن و پست منتشر شده توسط مهدی محمدی را مشاهده می‌کنید:


" این ویدئویی است که یک گروه مقاومت عراقی از سفارت امریکا در بغداد منتشر کرده. ویدئو توان بالای اطلاعاتی مقاومت را نشان می‌دهد و هدف از آن این است که امریکا این تهدید را معتبر بداند که یا باید از عراق برود یا حمله به دارایی‌ها و اتباع آن ادامه خواهد یافت. تحولات یک هفته اخیر بسیار پیچیده بوده و هنوز هم ادامه دارد. مهم‌ترین نکته، اما این است که امریکا بر سر یک دو راهی قرار دارد: درگیر شدن در یک نبرد فرسایشی، بلند مدت و پرتلفات در منطقه یا آغاز روند خروج "






 


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته