دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 فروردين 1399 - 16:56

دفن جمعی جان‌باختگان آمریکایی مبتلا به کرونا در یک جزیره

آمریکا در میزان مرگ‌ومیر ناشی از کرونا صدرنشین شده و این معضل بزرگی را در زمینه دفن اجساد در شهرهای مختلف ایجاد کرده است؛ لذا مسئولان تصمیم گرفتند در یک جزیره گورهای جمعی دایر کنند.
کد خبر : 482592
3.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، تاکنون در آمریکا ۵۳۳ هزار و ۲۵۹ نفر به بیماری «کووید-۱۹» مبتلا شده‌اند و بیش از 20 هزار و 500 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.


تعداد بالای جان‌باختگان ناشی از این بیماری مشکلات جدی برای کفن و دفن این مردگان ایجاد کرده است. همچنین وضعیت سخت و خاص تدفین و فضای محدود قبرستان‎‌های معمولی در این شهر باعث مشکلات عدیده‌ای شده است. 


مشکل محسوس دیگر در آمریکا و نیویورک تعداد اندک وابستگان به افراد است. برخی در این شهر بستگانی ندارند و به امید زندگی بهتری از کشورشان مهاجرت کرده‌اند. این موضوع حتی شناسایی مردگان را دشوار کرده و مسئولان شهری را بر آن داشته است تا مسئولیت دفن آنها را برعهده بگیرند.


جدیدترین نمونه‌ای که در روزهای اخیر مشاهده شد، گورهای جمعی در جزیره «هارت» نیویورک بود؛ جزیره‌ای در میانه رودخانه هادسن که دسترسی به آنجا ساده نیست و باید با قایق و تجهیزات خاصی به آنجا رفت.


نبود تجهیزات پزشکی مناسب، سردرگمی دولت آمریکا در چگونگی برخورد با این ویروس همه‌گیر و تأخیر در ایجاد تمهیدات لازم کار را به جایی رسانده که ابتلای بیش از نیم میلیون نفر در این کشور به کرونا قطعی شده است.


انتهای پیام/4033/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا کرونا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته