دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 فروردين 1399 - 15:54
امیر شفیعی:

طرح پدافند بیولوژیک از طرح‌های قابل اجرا در یگان‌های نظامی است

فرمانده تیپ 25 واکنش سریع نزاجا گفت: یکی از طرح‌های یگان‌های نظامی، طرح پدافند بیولوژیک است که هدف از این طرح مصون ماندن روح و روان و سلامتی نیروی انسانی در مقابله با خطرات احتمالی شیمیایی، میکروبی و هسته‌ای است.
کد خبر : 481653
Saeed Sajjadi 24.jpg

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، سرتیپ دوم ستاد امیرحسین شفیعی درباره فعالیت‌های ارتش درباره مبارزه با کرونا اظهار کرد: این طرح از طریق ستاد کل نیروهای مسلح و نیروهای چهارگانه ارتش به زیر مجموعه‌ها ابلاغ شده و یگان‌ها این طرح‌ها را در زمان صلح، تمرین و در زمان تهدید عملیاتی می‌کنند.


وی افزود: اقدامات بهداشتی از روز ۱۰ اسفند ۹۸ برابر دستور فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نزاجا با تشکیل قرارگاه جهادی پدافند زیستی بصورت گسترده و در تمام ابعاد در منطقه آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.


فرمانده تیپ ۲۵ واکنش سریع نزاجا اضافه کرد: اولین اقدام، ارائه آموزش‌ها و پروتکل‌های بهداشتی توسط پزشکان مجرب و تهیه بروشور آموزشی و توزیع آن مابین کارکنان پایور و وظیفه بود و از ابتدای شیوع ویروس کرونا ضدعفونی کردن اماکن و تجهیزات تیپ به‌صورت روزانه در سه مرحله انجام می‌شود و این یگان برای ضدعفونی کردن اماکن به هیچ سازمانی وابسته نبوده و همگی از تجهیزات درون سازمانی موجود استفاده می‌شود.


امیر شفیعی با اشاره به اینکه کلیه کارکنان در بدو ورود توسط پزشکان مجرب و پس از آن توسط فرماندهان در داخل یگان مورد غربالگری قرار می‌شود، افزود: هر یک از کارکنان در صورت داشتن علائم مشکوک، به استراحتگاه و نقاهتخانه مستقر در دژبانی هدایت می‌شود که به دلیل آموزش صحیح و اجرای دقیق طرح‌ها تاکنون حتی یک مورد مشکوک و یا مبتلا به ویروس کرونا مشاهده نشده است.


وی خاطرنشان کرد: پس از ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح و قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نزاجا و آغاز طرح لبیک یا امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در ۲۵ اسفندماه ۹۸ با هماهنگی فرمانداری، شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی تبریز اماکن عمومی، محله‌ها، مترو و بازار که به عهده تیپ گذاشته شده بود، روزانه ضدعفونی می‌شوند.


این فرمانده نظامی ارتش ادامه داد: همچنین در مبادی ورودی شهر خودروها ضدعفونی شده و محله سعید آباد تبریز نیز برنامه بعدی این یگان می‌باشد و از روز ۱۲ فروردین کنترل عبور و مرور و قرق ۸ منطقه شهرستان تبریز از جمله پارک ائل گولی، پارک یادگار امام، تفرجگاه عون بن علی و... که به عهده این تیپ گذاشته شده بود انجام شد و برای بیمارانی که امکان قرنطینه خانگی وجود ندارد با همکاری قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۱ حمزه آذربایجان و بیمارستان امام علی(ع) ارتش و تیپ ۲۵ نقاهتخانه ۲۰۰ تخت‌خوابی مجهز به ونتیلاتور با سالن مجزا برای بانوان و آقایان در ورزشگاه امام علی(ع) احداث شد.


انتهای پیام/4082/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته