دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 فروردين 1399 - 14:20

استفاده از ماسک معمولی هم به مقابله با شیوع کرونا کمک می‌کند

سازمان بهداشت جهانی پس از بررسی مطالعات و نتایج تحقیقات اعلام کرد: استفاده از ماسک معمولی به مقابله با شیوع کرونا کمک می‌کند.
کد خبر : 480979
11435515_763.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سازمان بهداشت جهانی پس از بررسی مطالعات و نتایج تحقیقات اعلام کرد: استفاده از ماسک معمولی به مقابله با شیوع کرونا کمک می‌کند اما باید توجه داشت که این ایده نیاز و ضرورت شست‌وشوی دست‌ها، خانه‌نشینی و رعایت قرنطینه تا حد امکان و فاصله‌گذاری اجتماعی و حفظ فاصله فیزیکی با دیگران را منتفی نمی‌کند.


ماسک‌های جراحی و پزشکی برای کادر درمانی بوده و ما باید کادر درمانی در خط مقدم را برای استفاده از ماسک‌ها در اولویت قرار دهیم.


سازمان جهانی بهداشت استفاده از ماسک‌های پزشکی را برای بیمارانی که در خانه بستری بوده و هم‌چنین افرادی که از بیماران کووید-۱۹ مراقبت می‌کنند، توصیه کرده است.


در همین راستا مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا در جدیدترین بیانیه خود، استفاده اختیاری از ماسک پارچه‌ای را در اماکن عمومی توصیه کرده است.


این مرکز بیان کرده است که با توجه به این‌که خیلی از افراد ممکن است بدون علامت باشند و یا در مرحله قبل از علامت‌دار شدن باشند و خود از بیماری خود مطلع نباشند، در نتیجه ممکن است در روابط خود با دیگر افراد ویروس را منتقل کنند. در نتیجه استفاده از ماسک برای این افراد مخصوصاً در مناطقی که احتمال انتقال از جامعه زیاد است، می‌تواند از گسترش بیماری جلوگیری کند.


این ماسک‌های ساده می‌توانند پارچه‌ای و از وسایل داخل خانه ساخته شوند و ماسک جراحی و n95 باید برای کادر درمان ذخیره شوند.


این مرکز همچنان بر فاصله‌گذاری اجتماعی(حدود ۲ متر) تأکید دارد.


انتهای پیام/4145


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته