دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 فروردين 1399 - 12:36
شیوع کرونا در جهان؛

افشای پنهان‌کاری دولت ترامپ در زمینه شیوع کرونا/ فرانسه در تعداد قربانیان ویروس «کووید-19» در یک روز رکورد زد

پنهان‌کاری دولت ترامپ در شیوع ویروس کرونا افشا شد و وب‌سايت خبری دیلی بیست فاش کرد کاخ سفید از میزان کشنده بودن کرونا دو ماه قبل از شیوع آن خبر داشت، اما گزارش‌های هشدار را نادیده گرفته بود.
کد خبر : 480688
3.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، با وخیم‌تر شدن اوضاع در آمریکا موضوع وضع محدودیت‌های بیشتر در این کشور بار دیگر مطرح و تنها در مدت یک روز بیش از هزار مورد مرگ ناشی از ابتلا به کرونا آمریکا گزارش شده است.


این آمار در حالی است که پنهان‌کاری دولت ترامپ در شیوع ویروس کرونا افشا شد و وب‌سايت خبری دیلی بیست ساعاتی پیش افشا کرد کاخ سفید از میزان کشنده بودن کرونا دو ماه قبل از شیوع آن خبر داشت، اما گزارش‌های هشدار را نادیده گرفته بود.


از سوی دیگر در حالی که کروناویروس به بیش از ۱۸۰ کشور و سرزمین راه یافته است، اما حدود ۴۰ مکان دیگر در سراسر دنیا هیچ موردی را به صورت رسمی تأیید نکرده‌اند. ترکمنستان حتی استفاده از عبارت «ویروس کرونا» را نیز ممنوع کرده و گزارش‌های رسمی کره شمالی تردید خیلی‌ها را به دنبال داشته است. 


بیشتر بخوانید:


ایران درخواستی برای کاهش تحریم‌ها نداده است 


آمریکا


منابع آمریکایی اعلام کردند با جان باختن یک‌هزار و ۱۶۹ نفر دیگر در شبانه‌روز گذشته در این کشور شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا به ۵ هزار و ۹۱۱ نفر افزایش یافت.


ناو هواپیمابر تئودور روزولت


ناو هواپیمابر روزولت 


فرمانده ناو هواپیمابر تئودور روزولت به دلیل درز نامه وی به فرماندهان نیروی دریایی درباره شیوع ویروس کرونا در این ناو هواپیمابر برکنار شد. تاکنون ابتلای ۱۱۴ نفر در ناو هواپیمابر روزولت به ویروس کرونا تأیید شده است.


اروپا


فرانسه در تعداد قربانیان ویروس کرونا در یک روز رکورد زد و هزار و 355 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور جان خود را از دست دادند تا مجموع قربانیان کرونا در این کشور اروپایی به ۵ هزار و ۳۸۷ نفر افزایش یابد. 


روزنامه آلمانی «سادیوچه زیتونگ» با بیان آمارهایی که موسسه «رابرت کخ» ارائه داد، اعلام کرد که ۲ هزار و ۳۰۰ پزشک و پرستار آلمانی در سرتاسر این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.


در ۲۴ ساعت گذشته آزمایش ابتلا به کرونای ۶ هزار و ۶۵۵ نفر در آلمان مثبت اعلام شد تا مجموع مبتلایان به کرونا در این کشور به ۸۴ هزار ۶۳۶ نفر برسد. همچنین ۱۶۸ نفر دیگر در این کشور به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند تا مجموع قربانیان کرونا در این کشور به هزار و ۹۹ نفر افزایش یابد.


آسیا


دولت چین فردا را در این کشور عزای عمومی اعلام کرد و قرار است به یاد قربانیان مبارزه با ویروس کرونا برای دقایقی از فعالیت دست بکشند. ساعت ۱۰ صبح فردا (به وقت محلی) به یاد جان‌باختگان کرونا سه دقیقه سکوت در سراسر کشور برقرار می‌شود و سپس آژیرهای خطر، بوق ماشین‌ها، قطارها و کشتی‌ها به نشانه عزا به صدا درخواهند آمد.



یک مقام چینی با اعلام اینکه خطر بازگشت ویروس کرونا به شهر ووهان همچنان وجود دارد، از مردم این شهر خواست فقط در صورت ضرورت از منازل خود خارج شوند.



کمیسیون ملی بهداشت چین نیز در تازه‌ترین گزارش روزانه خود از فوت چهار نفر و ابتلای 31 نفر جدید در چین در شبانه روز گذشته خبر داد.


به گزارش کمیسیون ملی بهداشت چین، از ۳۱ مورد مبتلای شناسایی شده ۲۹ نفر وارداتی و دو نفر هم در داخل چین گزارش شده است.


وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد ۲۸ مورد مثبت کرونا در این کشور ثبت شده و شمار مبتلایان به این بیماری در افغانستان به ۲۷۳ نفر افزایش یافته است. بانک جهانی نیز از تصویب کمک اضطراری یکصد میلیون دلاری این سازمان برای مبارزه کرونا در افغانستان خبر داده است.


یک مقام ارشد پزشکی استرالیا گفت: در سراسر جهان رقم مبتلایان به کرونا از یک میلیون نفر فراتر رفته، اما معتقدیم که رقم حقیقی پنج یا ۱۰ برابر این تعداد است.


وی افزود: نرخ مرگ و میر در سراسر جهان بسیار متفاوت است، به همین دلیل باور داریم که بسیاری از مبتلایان شناسایی نشده‌اند.


غرب آسیا و شمال آفریقا


آمارهای تجمیعی کشورهای عربی در غرب آسیا و شمال آفریقا نشان می‌دهد که شمار مبتلا به «کووید-۱۹» در این کشورها همچنان در حال افزایش است. وزارت بهداشت عربستان اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۵ مورد جدید مبتلا به کرونا ثبت و پنج نفر نیز جان باخته‌اند. اکنون شمار مبتلایان در عربستان به یک‌هزار و ۸۸۶ نفر رسید، ۲۱ نفر جان‌ باختند و ۳۲۸ نفر نیز بهبود یافته‌اند.



مقامات سعودی روز گذشته از اجرای قانون منع رفت و آمد ۲۴ ساعته در سراسر شهرهای مکه مکرمه و مدینه منوره برای مقابله با شیوع کرونا خبر دادند.



منابع بهداشتی امارات پنجشنبه‌شب در اطلاعیه‌ای از شناسایی ۲۱۰ فرد جدید ابتلا به کرونا در این کشور خبر دادند تا شمار مبتلایان در این کشور حاشیه جنوبی خلیج فارس به یک‌هزار و ۲۴ نفر افزایش یابد.


وزارت بهداشت امارات همچنین از بهبود یافتن ۳۵ نفر دیگر به دنبال دریافت مراقبت‌های بهداشتی خبر داد که با حساب این افراد شمار بهبود یافتگان در این کشور به ۹۶ نفر رسید.


وزارت بهداشت عمومی قطر پنجشنبه‌شب در تازه‌ترین گزارش خود از مبتلایان به کرونا با تأیید شناسایی ۱۱۴ نفر دیگر به این بیماری اعلام کرد که شمار مبتلایان در این کشور به ۹۴۹ نفر افزایش یافته است.


شمار جان‌باختگان و مبتلایان به کرونا در عراق به ترتیب به ۵۴ و ۷۷۲ نفر رسید. طبق گزارش وزارت بهداشت عراق، در ۲۴ ساعت گذشته دو نفر دیگر در عراق و استان بصره در جنوب این کشور بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و آزمایش ۴۴ نفر دیگر نیز مثبت شد.


سازمان رسانه و ارتباطات عراق روز گذشته (پنج‌شنبه) از تعلیق مجوز دفتر خبرگزاری رویترز در عراق به مدت سه ماه و جریمه مالی به مبلغ ۲۵ میلیون دلار خبر داد. این مجازات به دلیل اقدام رویترز در انتشار خبری ناصحیح درباره تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور بوده است.


شمار فلسطینیان مبتلا به کرونا به ۱۵۵ نفر رسید و دولت تشکیلات خودگردان فلسطین مستقر در رام الله در بیانیه‌ای از ابتلای ۲۱ فلسطینی دیگر به کرونا خبر داد. در این بیانیه آمده است: تمام مبتلایان جدید کارگران فلسطینی هستند که به تازگی از سرزمین‌های اشغالی به کرانه باختری بازگشته‌اند.


«یحیی السنوار»، رئیس دفتر جنبش حماس در غزه به «نفتالی بنت»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هشدار داد که اگر اوضاع مبتلایان به کرونا در نوار غزه بدتر شود، نفس ۶ میلیون صهیونیست را خواهند برید.


یحیی السنوار


«یحیی السنوار»، رئیس دفتر جنبش حماس


وزارت بهداشت مصر از خارج شدن ۲۲ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا از بیمارستان محل نگهداری بیمارهای کرونایی خبر داد. سخنگوی این وزارتخانه همچنین از مثبت شدن آزمایش ۸۶ نفر جدید در این کشور خبر داد تا شمار مبتلایان به ۸۶۵ نفر برسد.


رشد سریع ویروس کرونا در ترکیه همچنان ادامه دارد و طبق آخرین آمار ارائه شده از سوی وزارت بهداشت این کشور، با درگذشت 79 نفر دیگر در 24 ساعت اخیر آمار قربانیان ویروس کرونا در مجموع به 356 نفر افزایش یافته است.


«فخرالدین کوچا»، وزیر بهداشت ترکیه با بیان اینکه در 24 ساعت اخیر 18 هزار و 757 آزمایش کرونا انجام شده است، گفت: از این تعداد 2 هزار و 456 مبتلای جدید شناسایی شده که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کل ترکیه را به رقم 18 هزار و 135 نفر رسانده است. 


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته