سامانه شکایت دارندگان وامهای قرض الحسنه راهاندازی شد
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، یکی از مصوبههای ستاد ملی کرونا موضوع تعویق اقساط وامهای قرض الحسنه بود که از اواسط اسفندماه اجرایی شد و بانکها ملزم به اجرای آن شدند. در همین باره بانک مرکزی نیز در ابلاغیه خود بانکها را ملزم به تعویق سه ماهه اقساط تمامی تسهیلات قرض الحسنه شد.
اما پس از ابلاغ این مصوبه بسیاری از بانکها برخلاف آن، اقدام به برداشت اقساط از حسابهای مشتریان خود کردند. پس از تذکر چندباره رئیس بانک مرکزی مبنی بر بازگشت اقساط برداشت شده اما گزارشهای مردمی نشان میدهد که هنوز هم برخی بانکهای عامل از اجرای این دستورالعمل خودداری میکنند.
بانک مرکزی در آخرین اقدام خودم اقدام به راهاندازی سامانهای ویژه شکایت مردمی کرد. از اینرو افرادی که از حساب آنها بابت اقساط قرض الحسنه برداشتی انجام شده میتوانند موضوع را برای پیگیری در سامانه cbi.ir/InstLoanComplaint/ILCForm.aspx درج کنند.
انتهای پیام/4141
انتهای پیام/