دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا بررسی می‌کند؛

آیا کرونا در روزهای آینده ضعیف می شود؟

با افزایش دما در روزهای آینده، پایداری ویروس کرونا کاهش می‌یابد. یافته‌ها و نظرات پزشکان نشان می‌دهد که پایداری ویروس کووید19 در دمای 25 درجه محدودتر می‌شود.
کد خبر : 480311
1398121820093485819876744.png

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، یکی از سوالاتی که در بین مردم عموما مطرح می‌شود و درباره آن پاسخ دقیقی وجود ندارد زمان ضعیف شدن ویروس کرونا در کشور است. تاکنون روند شیوع و مبتلایان در کشور رو به رشد بوده و میزان آن افزایش پیدا کرده است. اما برخی نظرات و پیش‌بینی‌ها حاکی از ضعیف شدن این ویروس در روزهای آینده است.


با ورود به فصل بهار و افزایش دما در روزهای آینده، پایداری ویروس کرونا کاهش می‌یابد. یافته‌ها و نظرات پزشکان نشان می‌دهد که پایداری ویروس کووید19 با توجه به ویژگی‌هایی که دارد در دمای 25 درجه محدودتر می‌شود اما با کاهش دما پایداری آن افزایش می‌یابد.


پژوهش‌های دانشمندان نیز افزایش اشعه خورشید موجب ضربه به ساختمان ژنتیک ویروس می‌شود و برخی از آن‌ها در اثرگذاری کامل افزایش گرما و رطوبت و آفتاب شدید بر کاهش رشد و سرایت ویروس کرونا تردیدی ندارند.


ارزیابی‌های ستاد مدیریت کرونا نیز نشان می‌دهد، ر روزه‌های اخیر با ورود به فصل بهار و کاهش عبور و مرور در معابر عمومی، سرعت انتشار بیماری کرونا کمتر شده  و این موضوع در تهران نیز محقق شده است. ارزیابی‌های متخصصین عضو ستاد مدیریت کرونا نشان می‌دهد هم اکنون هر بیمار می‌تواند کمتر از 3 نفر را به کرونا مبتلا کند درحالیکه تا پیش از آن به طور متوسط 3 نفر رسیده است.


همچنین برآوردهای کارشناسی نشان می‌دهد که کشندگی ویروس کووید19 در کشور به مرور کاهش یافته است و کشندگی آن از 3.6 درصد به حدود 2 درصد رسید.


گفتنی است که تاکنون 41 هزار و 495 نفر از مردم کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. از این بین 2 هزار و 757 نفر در کشور فوت کرده‌اند و 3 هزار و 511 نفر در وضعیت شدید بیماری قرار دارند.


انتهای پیام/4141


انتهای پیام/

برچسب ها: فصل بهار کرونا
ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
امیر
United States of America
يکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۰
۰
راستش نظر من اینه علت اصلی که ویروسها در بهار از بین می روند اینه که گرما وشگوفه دادن گلها وگرد افشانی انها باعث نوعی پاد زهر می شود وسبب از بین رفتن ویروسها می شود این در طول تاریخ اثبات شده است
هلدینگ شایسته