دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 فروردين 1399 - 10:02

تأکید رئیس‌جمهور تونس بر حل مشکلات فلسطین در تماس با رهبر حماس

رئیس‌جمهور تونس در تماسی تلفنی با رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس فلسطین را مسئله اول جهان اسلام خواند و بر آمادگی برای مقابله با ویروس کرونا در نوار غزه تأکید کرد.
کد خبر : 480024

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «قیس سعید» رئیس‌جمهور تونس تماسی تلفنی با «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس برقرار و بر همبستگی تونس با ملت فلسطین به‌ویژه در این مرحله حساس برای مقابله با ویروس کرونا تأکید کرد.


بر اساس گزارش خبرگزاری «صفا»، سعید در این تماس که جمعه شب (دیشب) انجام شد بر جایگاه فلسطین و ملت آن نزد تونس تأکید کرد و گفت، تمام امکانات و توانایی‌های تونس در خدمت برادران فلسطینی است.


وی ادامه داد: فلسطین و قدس مسئله اصلی امت عرب باقی می‌ماند تا زمانی که از اشغالگری نجات پیدا کند.


هنیه هم از ضمن قدردانی ادامه داد: این موضع از ریاست‌جمهوری تونس و ملت برادر این کشور عجیب نیست زیرا جایگاه فلسطین در ذهن و وجدان آنهاست.


رئیس دفتر سیاسی حماس پس وضعیت کنونی در نوار غزه محاصره‌شده و پیامدهای شیوع کرونا و نیز عموم ملت فلسطین در اردوگاه‌های خارج از فلسطین بویژه لبنان را تشریح کرد و خواستار کمک‌های انسانی و پزشکی فوری شد.


هنیه در ادامه وضعیت اسرای فلسطینی و ضرورت آزادسازی آنها در سایه تهدید کرونا را تشریح کرد و خواستار ارسال پیامی فوری به دبیرکل سازمان ملل و دیگر نهادهای مربوطه بین‌المللی برای آزادی اسرا شد.


قیس سعید قول داد که  این موضوعات را از طریق سازمان‌های تونسی و بین‌المللی مربوطه پیگیری کند.


در پایان این تماس تلفنی دو طرف بر روابط محکم و ادامه ارتباط، مشورت و همکاری در مسایل مختلف بویژه در سایه تحولات اخیر برای مسئله فلسطین و قدس تأکید کردند.


وزارت بهداشت غزه هفته گذشته از ابتلای نه نفر به کرونا در این منطقه خبر داد. منطقه‌ای که با تنها ۳۶۰ کیلومتر مربوطه نزدیک به دو میلیون نفر را در خود جای داده است. 


انتهای پیام/4082/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: حماس
ارسال نظر
هلدینگ شایسته