دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 آبان 1394 - 15:47
دبیر هیأت امنای استان مرکزی:

دانشگاه آزاد اسلامی پژوهش‌های کاربردی را عاملی برای تحقق شاخص‌های تولید علم می‌داند

دبیر هیأت امنای استان مرکزی گفت: توسعه کمی و کیفی خدمات دانشگاه در راستای برنامه‌های کارآفرینی و پژوهشی انجام می‌شود و دانشگاه آزاد اسلامی پژوهش‌های کاربردی را عاملی برای تحقق شاخص‌های تولید علم می‌داند.
کد خبر : 47884

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر علیرضا نظام آبادی در جلسه هماهنگی برگزاری «نخستین سمینار علم، کارآفرینی و اشتغال» اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان با داشتن زیرساخت‌های لازم و امکانات علمی، پژوهشی و آزمایشگاهی و استفاده از استادان مجرب و متعهد و ایجاد فرصت برای ورود علاقه‌مندان به دوره های آموزش عالی به ویژه جوانان نقش بسیار مهمی در توسعه کمی و کیفی مراکز آموزش عالی کشور ایفا کرده است و اکنون نیز پس از گذار از سه دهه (دهه استقرار-دهه توسعه-دهه کیفیت) در دهه چهارم با مدیریت خردورزانه و توأم با اخلاق و عدالت دکتر میرزاده با کیفی بخشی به آموزش، پژوهش و فرهنگ باید به رقابت با دانشگاه‌های معتبر دنیا پرداخته و تبدیل به دانشگاهی پژوهش محور و کار آفرین شود.


وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی از محل شهریه دانشجویان اداره می‏شود و دانشگاه آزاد اسلامی متعلق به تمامی مردم است و اکنون بیش از 400 واحد و مرکز آموزشی و دانشگاهی در سراسرکشور فعالیت می‏‌کند که یکی از درخشان‏ترین آنها دانشگاه آزاد اسلامی اراک است.


دبیر هیأت امنای استان مرکزی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی اراک دارای امکانات و توانمندی‌های بسیاری است و امیدواریم از این فرصت برایتعامل و رفع مشکلات، معضلات و کیفی سازی صنایع، ادارات، نهادها و تشکیلات و شاکله مدیریتی استان به نحو شایسته‌ای استفاده کنیم.


نظام آبادی:‌ اکنون دانشگاه های کارآفرین هم درتجاری‌سازی علم و هم در ایجاد فرصت‌های شغلی وهم در درآمدزایی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان نقش اصلی را به عهده دارند؛ بنابراین با الگو قراردادن این فرآیند و با تکیه بر نیروهای نخبه دانشگاهی و غیر دانشگاهی و ایجاد بسترهای مناسب آزمایشگاهی وکارگاهی وتسهیل فرآیند پژوهشی درحوزه‌های مختلف می‌توان درآینده‌ای نزدیک شاهد رشد و شکوفایی بیشتر ایران اسلامی در همه حوزه‌ها بود

نظام آبادی در گفت‌وگو با آنا درباره برگزاری «سمینار علم ،کار آفرینی و اشتغال» در واحد اراک اظهار کرد: در جهان کنونی هر کشوری به اندازه ای که تولید علم می‌کند می‌تواند عرض اندام کرده و حرف جدیدی برای جهانیان داشته باشد.


رئیس دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی گفت: اکنون دانشگاه های کارآفرین هم درتجاری‌سازی علم و هم در ایجاد فرصت‌های شغلی و هم در درآمدزایی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان نقش اصلی را به عهده دارند؛ بنابراین با الگو قراردادن این فرآیند و با تکیه بر نیروهای نخبه دانشگاهی و غیر دانشگاهی و ایجاد بسترهای مناسب آزمایشگاهی وکارگاهی وتسهیل فرآیند پژوهشی درحوزه‌های مختلف می‌توان درآینده‌ای نزدیک شاهد رشد و شکوفایی بیشتر ایران اسلامی در همه حوزه‌ها بود.


نظام آبادی افزود: می توان با توکل بر خداوند و با تکیه بر تجربیات موفق و بهره‌گیری از نیروهای خلاق و نخبه تبدیل به کشوری توسعه یافته شد و بجای اینکه اقتصاد ایران اسلامی ،تکیه بر منابع زیرزمینی (نفت،گاز،معادن و...) داشته باشد به منابع رو زمینی که همانا دانش، بینش و ایمان انقلابی نیروهای متخصص است، تکیه کرد و می توانیم حرف های جدید و بیشتری برای جهانیان داشته و موجبات عظمت وبزرگی انقلاب اسلامی و ایران مقتدر در همه حوزه‌ها را فراهم کنیم.


دبیر هیأت امنای استان مرکزی با دعوت از تمام دانشگاهیان، غیر دانشگاهیان، صنعتگران، بنگاه‌های اقتصادی، شرکت‌های دانش‌بنیان و... خواست همکاری، همیاری و همزبانی در حوزه کارآفرینی و رفع مشکل بیکاری و رونق اقتصادی، علمی و صنعتی کشور را در اولویت کاری خود قرار دهند.


در ادامه جلسه رئیس کانون کارآفرینی کشور با تشکر از تعامل و همکاری خیلی خوب رئیس واحد اراک گفت: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی از پتانسیل‌های پژوهشی، علمی، آموزشی و امکانات بسیارخوب آزمایشگاهی و کارگاهی برخورداراست


دکتر مجید ایزدی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی همیشه در استقبال از ایده‌های خلاقانه در کشور پیشقدم بوده است.


در این جلسه پیشنهاد شد در روز برگزاری سمینار، نام یکی از میادین اصلی دانشگاه آزاد اسلامی اراک به نام «علم و توسعه» نامگذاری و رونمایی شود.


بنابراین گزارش «نخستین سمینار علم کارآفرینی و اشتغال» روز سه شنبه 19 آبانماه در تالار فردوسی دانشگاه آزاداسلامی واحد اراک برگزار می شود. امسال برای نخستین بار در تقویم هجری شمسی روز 19 آبان به نام روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه نامگذاری شده است و این سمینار برای گرامیداشت این روز برگزار می شود.


جلسه هماهنگی برگزاری «نخستین سمینار علم ،کارآفرینی و اشتغال» در واحد اراک با حضور دکتر مجید حاجی بابایی مدیر اتاق فکر استان مرکزی و رییس شورای سیاستگذاری سمینار علم،کارآفرینی و اشتغال، مهندس بهنام آزادی راد دبیر اتاق فکر استان مرکزی، مهندس هزارخانی دبیر کانون کارآفرینی کشور، مهندس عادل حکمت دبیر سمینار و دبیر شبکه علمی و کارآفرینی سازمان های غیردولتی استان مرکزی، فراهانی مسئول دبیرخانه کانون کارآفرینی کشور و جمعی از معاونین ومدیران دانشگاه دردفتر ریاست واحد اراک برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته