دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

وزیر نفت کویت: اوپک نباید به تنهایی تولید نفت خود را کاهش دهد

وزیر نفت کویت ضمن تاکید بر حفظ اتحاد میان اعضای اوپک، گفت: کاهش عرضه نفت خام در بازارهای جهانی نباید تنها بر دوش اوپک باشد و این سازمان نباید به تنهایی تولید خود را کاهش دهد.
کد خبر : 47881

به گزارش گروه اقتصادی آنا و به نقل از شانا، علی العمیر در حاشیه کنفرانس مجمع رهبران ترسیب کربن (CSLF) در عربستان گفت: قیمتهای جهانی نفت خام به حداقل ممکن خود رسیده است و از این سطح کمتر دیگر امکان ندارد.


به گزارش خبرگزاری رویترز از ریاض وی در پاسخ به پرسشی درباره این که آیا با گفته های اخیر وزیر صنعت و انرژی قطر مبنی بر این که قیمت نفت به حداقل ممکن خود رسیده است و پایین تر از این امکان ندارد، موافق هستید؟ گفت: بله موافقم زیرا ظرف دو تا سه ماه گذشته قیتمها از سطوح کنونی پایین تر نرفته است بنابراین می توان گفت که به کف خود رسیده است.


قیمت نفت خام برنت شاخص دریای شمال زمانی که العمیر این سخنان را مطرح می کرد در سطوح ٥٠ دلار و ٥٧ سنت برای هر بشکه معامله می شد.


محمد بن صالح الساده، وزیر صنعت و انرژی قطر بیستم مهرماه در حاشیه یک کنفرانس نفتی در کویت گفته بود: قیمت نفت به حداقل ممکن خود رسیده است و دیگر از این سطح کمتر امکان ندارد و نشانه هایی از بهبود قیمتها در سال ٢٠١٦ وجود دارد.


الساده که امسال نایب رئیس اوپک است در بیانیه ای ایمیلی اعلام کرده بود عرضه نفت خام کشورهای غیرعضو اوپک که در پنج سال گذشته با رشد روبرو بوده است، امسال به طور قابل توجهی کند شده است و انتظار می رود سال آینده به صفر برشد یا حتی منفی شود.


وزیر نفت کویت همچنین عنوان کرد: هم اکنون شاهد این هستیم که شماری از دکلهای نفتی از دور خارج شده اند و هزینه های بالای تولید سبب عقب نشینی برخی تولیدکنندگان نفت در پروژه های گران قیمت بویژه شیل اویل شده است.


العمیر افزود: حدود ٦ ماه دیگر ما می توانیم شاهد کاهش بیشتر شمار دکلهای نفتی باشیم و این به بهبود قیمتهای جهانی نفت خام کمک می کند.


وی تصریح کرد: یکی دیگر از عواملی که به بهبود قیمتهای جهانی نفت خام کمک می کند، رشد اقتصادی خواهد بود؛ بنابراین باید منتظر ماند و دید رشد اقتصادی در جنوب آسیا، اروپا و آمریکا چه روندی را در پیش خواهد گرفت.


وزیر نفت کویت گفت: چنانچه نرخ رشد اقتصادی افزایش یابد، قیمتهای جهانی نفت خام نیز بهبود می یابد.


العمیر در پاسخ به پرسشی درباره این که آیا اوپک در نشست دسامبر همچنان بر راهبرد کنونی خود یعنی حفظ سهم در بازارهای جهانی پافشاری می کند، گفت: اوپک نباید تولید خود را به تنهایی کاهش دهد، من فکر می کنم اعضای اوپک باید اتحاد خود را حفظ کنند.


وی عنوان کرد: کشورهای غیرعضو اوپک اکنون خواستار اقدام اوپک هستند، اما چنانچه باید عرضه جهانی نفت خام کاهش یابد، اوپک نباید تنهایی این بار را به دوش بکشد و دو طرف باید برای کمک به بهبود بازارهای جهانی نفت خام مشارکت کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: اوپک کاهش نفت
ارسال نظر
هلدینگ شایسته