واکنش رئیس صداوسیما به تبلیغات فروشگاهی در شرایط کرونایی/ قرار است «متعادل» شود!
به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، انتقادات به تبلیغات فروشگاهی و حراجستانهای مختلفی که طی این چند روز اخیر در آنتن سیما دیده شد، بالاخره با واکنش مسئولین سازمان روبرو شد.
پس از توصیههای جدی و موکد مسئولین وزارت بهداشت مبنی بر دوری مردم از حضور در تجمعات و لزوم خانهنشینی، کمکم برخی شهرها توانستند در این زمینه اقدامات مثبتی انجام دهند اما متأسفانه همچنان در عمده شهرها ازجمله تهران با جمعیت بسیاری که دارد، این قضیه چندان رعایت نمیشود.
از طرفی از آنجا که صداوسیما بار عمده اطلاعرسانی و خبری را درباره بیماری کرونا و دستورات مقامات بالادستی برعهده دارد، با پخش برخی تبلیغات ناخواسته به تمرکز زدایی تجمعات دامن میزند. مثال این ماجرا نیز به برنامههای شبانه تبلیغی از فروشگاههای خاصی برمیگردد که در این چندین سال همهجوره آنتن سیما را قبضه کردهاند.
از یک طرف هشدارها درباره عدم برپایی تجمعات و نیز تأکید بر خانهنشینی مردم از طرف تلویزیون اعلام میشود و از طرفی خود تلویزیون پخش این نوع برنامهها و تبلیغ حراجستانهای باتخفیف و غیره را کاملا در تضاد با هشدارهای کرونایی روی آنتن برده است.
بخوانید: بلایی که بیمهری دولت بر سر صداوسیما میآورد/ «حراجستان» بر اعتبار تلویزیون!
با این حال پس از نقدهایی جدی که از طرف منتقدین و خصوصا رسانهها به این رویه شد، گویا رئیس صداوسیما از «تعدیل» این برنامههای تبلیغی خبر داده است.
هرچند باید منتظر ماند که منظور از تعدیل در پخش این برنامههای عجیب که آنتن سیما را شبیه به مغازه کرده است تا رسانه، چیست و آیا میتواند همسو با سیاستهایی بهبود بیماری کرونا در کشور باشد یا خیر؟
انتهای پیام /4143/
انتهای پیام/