دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 آبان 1394 - 10:50

اسرائیل از آمریکا درخواست کمک سالیانه پنج میلیارد دلاری کرد

گزارش ها نشان می‌دهد که اسرائیل افزایش کمک‌های نظامی از آمریکا و رساندن آن به مبلغ پنج میلیارد دلار در سال را درخواست کرده است.
کد خبر : 47807

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از «رویترز»، مقام‌های آگاه در کنگره آمریکا و برخی دولت‌مردان آمریکایی خبر دادند که اسرائیل این افزایش کمک‌های نظامی را در چارچوب بسته جدید از واشنگتن درخواست کرده است.


آمریکا در سال‌های گذشته سالی سه میلیارد و یکصد میلیون دلار به این هم‌یپمان خود کمک می‌کرد ولی اسرائیل معتقد است که با افزایش مخاطرات برای این کشور، کمک‌های آمریکایی نیز باید افزایش یابد.


اسرائیل انتظار دارد که در چارچوب بسته جدید از سال 2017 به بعد، برای یک دوره 10 ساله در مجموع 50 میلیارد دلار کمک نظامی از آمریکا بگیرد. مقام‌های دولت آمریکا گفته‌اند اسرائیل پیشنهادهای اولیه را ارائه کرده است ولی باید موافقت نهایی کاخ سفید را جلب کند.


«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل قرار است برای گفت‌و‌گو در این‌باره به واشنگتن برود. مذاکرات وی در کاخ سفید برای هفته آینده تعیین شده است اما باتوجه به بحران امنیتی جاری در اسرائیل، هنوز معلوم نیست که «نتانیاهو» قادر به انجام این سفر در تاریخ مقرر شده باشد.


یک مقام دولت آمریکا در این‌باره گفت: شاید واشنگتن درخواست افزایش کمک‌ها تا مبلغ پنج میلیارد دلار در سال را نپذیرد اما می‌توان ارزیابی کرد که با چهار میلیارد دلار کمک‌های سالیانه نظامی به اسرائیل موافق باشد.


«موشه یعلون» وزیر جنگ اسرائیل هفته گذشته در مذاکراتی دو روزه در پنتاگون با «اشتون کار‌تر» وزیر دفاع آمریکا مقدمات بسته جدید کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل را فراهم کرد.


«یعلون» در نشست خبری چهارشنبه گذشته با همتای آمریکایی‌اش گفت: توافق هسته‌ای با ایران دیگر یک واقعیت است و نگاه ما باید معطوف به آینده باشد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته