دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 اسفند 1398 - 16:57
علی کفاشیان:

ایرادات اساسنامه فدراسیون فوتبال را برطرف کنیم تا تعلیق نشویم/ استعفای کتبی ندادم

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال گفت: افرادی که با فیفا ارتباط دارند و به اساسنامه فدراسیون فوتبال مسلط هستند سریعاً تشکیل جلسه بدهند و ایرادات اساسنامه را برطرف کنند، در غیر این صورت، تعلیق می‌شویم.
کد خبر : 476639

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، علی کفاشیان در مورد استعفایش از نایب رئیسی اول فدراسیون فوتبال گفت: طبق نامه سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر اینکه بازنشسته‌ها نمی‌توانند در فدراسیون حضور داشته باشند، من دیگر در فدراسیون حضور پیدا نکردم. استعفای کتبی از پست نایب رئیسی اول فدراسیون نداده‌ام اما چندین ماه است که دیگر در فدراسیون حضور ندارم و بالطبع در جلسات هیئت‌رئیسه شرکت نمی‌کنم و من را هم دعوت نمی‌کنند. از نظر فیفا و AFC من نایب‌رئیس اول فدراسیون فوتبال هستم اما با توجه به نامه سازمان بازرسی کل کشور، اختیار را به مجمع فدراسیون دادم تا یک نفر را به عنوان جایگزین من انتخاب کند.


رئیس اسبق فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که آیا راه برون‌رفت از وضعیت فعلی فدراسیون فوتبال وجود دارد یا خیر، اظهار کرد: دوره چهار ساله ریاست تاج 19 اردیبهشت 99 تمام می‌شد اما او سه چهار ماه زودتر استعفا کرد. طبق اساسنامه اگر به هر دلیلی رئیس فدراسیون حضور نداشته باشد، نایب‌رئیس اول یا در صورت غیبت نایب‌رئیس اول، نایب‌رئیس دوم فدراسیون کارهای مربوط به انتخابات را باید انجام دهد. با شرایطی که به وجود آمده، به فوتبال ضربه می‌زنند و این اصلاً درست نیست. زمانی هم که من به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شدم، یک سال با سرپرست اداره می‌شد و شرایط سخت بود.


وی در مورد ایرادات فیفا به اساسنامه فدراسیون فوتبال اظهار کرد: باید هر چه سریع‌تر وضعیت اساسنامه مشخص شود. به نظر من باید سریعاً یک گروه چند نفره زیر نظر فیفا و با مسئولین دولت که اساسنامه را مورد تأیید هیئت دولت قرار دهند، تشکیل شود و ایرادهای آن را برطرف کند. ایرادات فیفا به اساسنامه فدراسیون فوتبال جدی است و اگر آنها را برطرف نکنیم، در مرحله دوم انتخابی جام جهانی هم با مشکل مواجه می‌شویم چرا که آنها به ما ایراد می‌گیرند که اساسنامه خود را درست نکردید و از بازی‌های ایران در مرحله دوم جلوگیری می‌کنند. با توجه به ایراداتی که فیفا به اساسنامه فدراسیون فوتبال وارد کرده، به طور حتم انتخابات در 25 اسفند برگزار نخواهد شد.


کفاشیان که با برنامه رادیو گفتگو صحبت می‌کرد، تأکید کرد: به نظرم باید افرادی که با فیفا ارتباط دارند و به اساسنامه فدراسیون فوتبال مسلط هستند و یک نفر هم از وزارت ورزش که به امور حقوقی مشرف است، سریعاً تشکیل جلسه بدهند و ایرادات اساسنامه را برطرف کنند. در غیر این صورت، تعلیق می‌شویم. فیفا یک بار به ما اخطار داده و اگر بی‌توجهی کنیم، عواقب بدی برای فوتبالمان رقم می‌خورد.


وی در پاسخ به اینکه چرا فدراسیون به تذکرات فیفا بی‌توجه بوده است، گفت: من نمی‌دانم چرا آنها به نامه‌های فیفا توجه نکردند اما در شرایط فعلی به نظرم اصلاح اساسنامه اولویت اصلی است و حتی در ایام عید باید فدراسیون آن را در دستور کار خود قرار دهد.


کفاشیان در پاسخ به اینکه به لحاظ قانونی سرپرستی بهاروند در فدراسیون فوتبال با توجه به عدم استعفای کتبی شما قانونی است یا خیر، عنوان کرد: من خودم علاقه‌ای به حضور در فدراسیون نداشتم و طبق قانون اگر نایب‌رئیس اول نباشد، نایب‌رئیس دوم سرپرستی فدراسیون را به عهده می‌گیرد، حالا اگر شما به دنبال استعفای کتبی من هستید، هر چه سریع‌تر این کار را انجام خواهم داد. هدف ما کمک به فوتبال است و باید هر چه سریع‌تر فوتبال را از این وضعیت خارج کنیم.


وی در مورد اعتراضش به رأی کمیته استیناف گفت: ما به رأی کمیته استیناف اعتراض کردیم اما هنوز جواب آن نیامده است.


انتهای پیام/4048/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته