دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 فروردين 1399 - 00:05
صمد نیکخواه بهرامی در گفتگو با آنا:

صعود به المپیک با امکانات زیر صفر اتفاق بزرگی بود/ نباید انتظار زیادی از تیم ملی داشته باشیم!

کاپیتان تیم ملی بسکتبال گفت: تیم ملی بسکتبال با امکانات حداقلی توانست به المپیک راه پیدا کند و فکر می‌کنم کار بزرگی انجام شده است.
کد خبر : 476585
صمد نیکخواه بهرامی 3698521470.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، سال 98 برای تیم ملی بسکتبال ایران خوش‌یمن بود؛ آسمان‌خراش‌های ایران توانستند بعد از 12 سال برای دومین بار جواز حضور در آوردگاه توکیو را به‌دست بیاورند. بسکتبالیست‌های ایران با هدایت مهران شاهین‌طبع با وجود اینکه فرصت‌های زیادی را از دست داده بودند اما در رقابت‌های جام جهانی توانستند بالاخره سهمیه المپیک توکیو را از آن خود کنند و در جمع لیست کاروان اعزامی به المپیک قرار بگیرند.


بدون‌ شک حضور مهره‌های کلیدی تیم ملی همچون صمد نیکخواه بهرامی و حامد حدادی در این موفقیت بزرگ نقش به‌سزایی داشت و کاش قدر آخرین مردان نسل طلایی بسکتبال را بیشتر از این بدانیم.


گفتگوی عیدانه ما را با صمد نیکخواه بهرامی در ادامه می‌خوانید:


آنا: سال ۹۸ چطور گذشت؟


نیکخواه بهرامی‌: از نظر بسکتبالی سال خوبی بود و ما توانستیم در مسابقات جام‌جهانی سهمیه المپیک را کسب کنیم و این موضوع برای همه ما خیلی مهم بود. در لیگ هم شرایط خوب بود و فقط کمی آسیب‌دیدگی داشتم. اما در کل با توجه به اتفاقاتی که برای مردم ایران در سال گذشته رقم خورد سال سختی پشت سر گذاشتیم. در سال گذشته اتفاقی نبود که برای ما نیفتد؛ از سوءمدیریت و آدم‌هایی که سر جای شان قرار نگرفتند، تا مصلحت اندیشی‌هایی که انجام دادند! کلاً سال خیلی بدی بود و آخر سال هم که با کرونا و سیل و دلار 16 هزار تومان و تورم 40 درصدی زندگی کردیم.


آنا: تیم ملی بسکتبال جواز حضور در المپیک را به دست آورد باید از تیم ملی در المپیک چه انتظاری داشته باشیم؟


نیکخواه بهرامی: انتظار خاصی نمی‌توانیم داشته باشیم! بین تیم‌هایی که به المپیک راه پیدا کردند با تیم‌هایی که نتوانستند جواز حضور در المپیک را کسب کنند تفاوت زیادی وجود دارد. بنابراین با شرایطی که ما در تیم ملی داریم و با امکانات حداقلی به المپیک راه پیدا کردیم، فکر می‌کنم کار بزرگی انجام شده است. ما خودمان را باور داریم و تلاش می‌کنیم تا بهترین نتیجه ممکن را بگیریم و حداقل دو بازی را ببریم. اگرهم با امکانات زیر صفری که داریم بتوانیم از گروه‌مان صعود کنیم، افتخار خیلی بزرگی برای بسکتبال کسب کردیم.


آنا: بسکتبال ایران در سال 2008 هم جواز حضور در المپیک را کسب کرد نسبت به 12 سال پیش پیشرفت کردید؟


نیکخواه بهرامی: قطعاً پیشرفت کردیم. وقتی برای اولین بار تیم ملی بسکتبال به المپیک صعود کرد خیلی‌ها گفتند این صعود شانسی بوده و دیگر بسکتبال به المپیک صعود نمی‌کند اما خدا را شکر برای دومین بار این اتفاق افتاد و این نشان می‌دهد ما شانسی به المپیک راه پیدا نکردیم و لایق صعود بودیم. این اتفاق بسیار خوبی برای بسکتبال است و نشان دادیم که از قدرت خوبی در آسیا بهره می بریم. تیم ملی هم به نظرم در طی این سال‌ها پیشرفت کرده است آن‌هم به‌خاطر اینکه ما آن زمان جوان بودیم اما الان خیلی پخته‌تر شده‌ایم.


آنا: سال 99 را چطور می‌بینید؟


نیکخواه بهرامی: شرایط سخت شده و من کاملاً یک انسان ناامید هستم و نمی‌دانم برای آینده چه برنامه‌ریزی کنم. فقط فکر می‌کنم خدا باید به دادمان برسد و یک اتفاق خلق‌الساعه‌ای بیفتد تا شاید کمی اوضاع بهتر شود. یک اتفاق عجیبی باید بیفتد تا اوضاع بهتر شود.


آنا: برای دوران پسا بسکتبال به مربیگری فکر می‌کنید یا ریاست فدراسیون؟!


نیکخواه بهرامی:‌ریاست فدراسیون خیلی تصور دوری است اما قطعاً بعد از اینکه از تیم ملی خداحافظی کنم به مربیگری فکر می‌کنم و در این راه هم قدم برمی‌دارم.


انتهای پیام/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته