دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مهر تا مهر با واحدهای دانشگاهی

واحد تبریز؛ از تصویب مجتمع بین‌المللی تا پذیرش دانشجوی دندانپزشکی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی پذیرش دانشجوی دندانپزشکی برای نخستین بار از مهر 94 در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز را یکی از فعالیت‌های مهم این دانشگاه در عرصه آموزش پزشکی عنوان کرد.
کد خبر : 47640

دکتر سیدجواد انگجی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا با اعلام کسب موافقت قطعی و اخذ مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای پذیرش 30 دانشجو در دانشکده دندانپزشکی واحد تبریز از مهر سال جاری در مرحله تکمیل ظرفیت، از جذب 40 هیأت علمی برای 12 گروه آموزشی برای رشته دندانپزشکی هم خبر داد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در تشریح فعالیت‌های واحد تبریز در یک سال گذشته (مهر تا مهر) گفت: پذیرش بدون آزمون دانشجو در نزدیک به 80 رشته کارشناسی پیوسته و ناپیوسته در مهر سال 94، تصویب رشته‌های اتاق عمل و هوشبری در مقطع کارشناسی، تصویب رشته مدیریت تولید و عملیات در مقطع دکترا، برگزاری نخستین آزمون IELTS با 23 نفر شرکت‌کننده در شهریور سال جاری، برگزاری اردوی جهادی بسیج دانشجویی واحد تبریز به مدت 12 روز در شهرستان هریس، برگزاری مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس و نمایشگاه دفاع مقدس، عیادت از بیماران اعصاب و روان، بازدید از خانواده شهدا، دیدار با امام جمعه تبریز، برگزاری سیزدهمین گردهمایی معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در مهر سال جاری، برگزاری اردوی توجیهی فرهنگی دانشجویان جدیدالورود، برگزاری نخستین همایش دانشجویان شاهد و ایثارگر و همایش مدیران، روسا و مسئولان ستادهای شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در مهر سال جاری، همایش جنبش پاراالمپیک و برپایی مراسم سوگواری ویژه دهه اول محرم، برخی از فعالیت‌های انجام‌شده در حوزه‌های مختلف در ماه‌های اخیر است.


وی درباره اولویت‌های سال تحصیلی جاری در این واحد دانشگاهی تصریح کرد: اجرای دقیق سیاست‌های تدوین‌شده برای رشد و توسعه آموزش عالی در کشور، ضابطه‌مند بودن، توجه به مصالح عمومی، توجه به کیفیت آموزش و پژوهش، نظارت دقیق بر حسن اجرای امور جاری در دانشگاه، تجاری‌سازی طرح‌ها، توجه به مراکز تحقیقاتی دانش‌بنیان، تأسیس پارک‌های علم و فناوری و توسعه مراکز رشد، اولویت‌های کاری در حوزه علمی پژوهشی واحد تبریز است.


پروژه مجتمع رفاهی- فرهنگی شامل آمفی‌تئأتر مرکزی به ظرفیت 1200 نفر و چهار آمفی‌تئاتر جانبی هر کدام به ظرفیت 150 تا 250 نفر، استخر با تأسیسات جانبی و تالار پذیرایی در جنب ورودی شماره 2 مجتمع یک که مراحل طراحی آن در حال انجام است، برخی از فعالیت های عمرانی در دست اجرای واحد تبریز است

رئیس واحد تبریز ادامه داد: ایجاد زمینه‌های سالم و منطقی فرهنگی که اساس توسعه پایدار است، برگزاری مسابقات اثرگذار فرهنگی، تقویت و گسترش ادبیات فارسی، تکریم ارباب رجوع و دانشجویان، معرفی مفاخر فرهنگی و دینی و توجه ویژه به فرهنگ ایثار و شهادت در استان و دانشگاه برخی از اولویت‌های کاری در حوزه فرهنگی است.


انگجی افزود: برگزاری اختتامیه بیستمین جشنواره هنر و ادبیات دینی و پژوهشی قرآن و عترت(ع) و کنفرانس ملی مکانیک و برگزاری دومین آزمون IELTS سه برنامه مهم در آبان سال جاری است.


وی درباره پروژه‌های در دست اقدام این دانشگاه به آنا گفت: پروژه بیمارستان آموزشی درمانی امام سجاد(ع) به متراژ 28650 مترمربع که در چهار طبقه شامل بخش‌های کودکان، جراحی، زنان، اورژانس، درمانگاه، آزمایشگاه و ... است، از جمله این طرح‌هاست. درمانگاه این بیمارستان در سال جاری بهره‌برداری شده و تمامی قسمت‌ها در حال تکمیل و تجهیز است؛ ساختمان کلینیک دامپزشکی با زیربنای 3375 مترمربع با 78 درصد پیشرفت فیزیکی کارها در مجتمع شماره 2 درحال انجام است و تا آخر آذر سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید. ساختمان دندانپزشکی شماره 2 با زیربنای 3630 مترمربع هم با 80 درصد پیشرفت فیزیکی در مجتمع شماره 2 در حال انجام است و تا آخر آذر سال جاری به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید. هزینه‌های این ساختمان نیز حدود 40 میلیارد ریال است.



رئیس واحد تبریز یادآور شد: پروژه مجتمع رفاهی- فرهنگی شامل آمفی‌تئأتر مرکزی به ظرفیت 1200 نفر و چهار آمفی‌تئاتر جانبی هر کدام به ظرفیت 150 تا 250 نفر، استخر با تأسیسات جانبی و تالار پذیرایی در جنب ورودی شماره 2 مجتمع یک که مراحل طراحی آن در حال انجام است، برخی از فعالیت های عمرانی در دست اجرای واحد تبریز است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: ارائه 18 مقاله ISI و دو مقاله علمی - پژوهشی توسط اعضای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد تبریز در دو ماهه اول سال94، ساخت نانوجاذبی که مقادیر ناچیز فلزات را در نمونه‌های غذایی کودک جذب و اندازه‌گیری می‌کند، برگزاری همایش سبک زندگی از دیدگاه مقام معظم رهبری (اردیبهشت 94)، کسب دو مدال طلا و نقره از چهل و سومین دوره مسابقات بین‌المللی اختراعات جهان، معرفی دکتر محمدعلی به‌نژادی و دکتر ناصر مدیرشهلا از استادان واحد تبریز به عنوان دانشمندان بین‌المللی، تصویب قطعی و نهایی مجتمع بین‌المللی واحد تبریز، کسب عنوان کتاب برتر گروه دامپزشکی، ثبت تصویربرداری هوایی با ربات پرنده، راهیابی سه نفر از دانشجویان شاهد و ایثارگر به مرحله کشوری مسابقات قرآن، کسب عنوان مقاله برگزیده نخستین کنفرانس بین‌المللی مدیریت، حسابداری و اقتصاد، درخشش دانشگاهیان در بیستمین جشنواره هنر و ادبیات دینی و پژوهشی قرآن و عترت(ع) سراسر کشور با کسب 9 مقام برتر کشوری و کسب عنوان مقاله برتر دومین جشنواره ملی فناوری نانو برخی از افتخارات دانشگاه آزاد اسلامی تبریز در نیم سال اول سال جاری بوده است.


501 عضو هیأت علمی تمام وقت، 710 استاد مدعو و 723 نفر کارمند به ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی و اداری و فرهنگی به دانشجویان واحد تبریز می‌پردازند

انگجی تصریح کرد: واحد تبریز با درجه جامع دو ستاره، 276 رشته در مقاطع کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته، کارشناسی ارشد، دکتری حرفه‌ای و دکتری تخصصی دارد و بیش از 26 هزار دانشجو در مقاطع مختلف در این دانشگاه مشغول به تحصیل‌اند که از این تعداد 3 هزار و پانصد نفر دانشجوی شاهد و ایثارگر هستند.


وی افزود: 501 عضو هیأت علمی تمام وقت، 710 استاد مدعو و 723 نفر کارمند به ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی و اداری و فرهنگی به دانشجویان این واحد می‌پردازند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی وجود 11 دانشکده، 5 باب کتابخانه، 90 آزمایشگاه، 11 کارگاه، یک مرکز رشد، 7 واحد فن‌آور، 3 شرکت در مرحله پیش‌رشد، سه مرکز تحقیقاتی (بیوتکنولوژی، نانوفناوری صنعتی، رباتیک و فناوری‌های نرم)، 9 مجله علمی پژوهشی و دو باب بیمارستان را برخی دیگر فعالیت‌های این دانشگاه عنوان کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته