دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

یک فعال بازار کار: برخی افراد از تصدی مشاغل امتناع می‌کنند

یک فعال بازار کار با بیان اینکه برخی از جویندگان کار در صورت وجود فرصت شغل از تصدی آن امتناع می‌کنند، گفت: بیش‌تر این افراد به علت پایین بودن سطح دستمزد و نامتناسب بودن آن با سبد هزینه‌ خانوده‌ها حاضر به تصدی مشاغل موجود نیستند.
کد خبر : 47617

لیلی دانشمندی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه امروز درآمد کارگران، تکنسین‌ها، مهندسان، افراد دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد مزدبگیر نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای سبد خانوار آنها باشد، در این حال افزود: با مقایسه آمار چند سال اخیر مراکز کاریابی درمی‌یابیم که سطح آموزش‌های افراد نسبت به چند سال اخیر ضعیف‌تر شده است.


وی تصریح کرد: در سال‌های 83 تا 89 مراجعه‌کنندگان به مراکز کاریابی فاقد مهارت، تخصص و دانش از پیشنهاد ما برای مراجعه به مراکز فنی و حرفه‌ای استقبال می‌کردند اما امروز فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تمایلی برای طی چنین فرآیندی را ندارند.


دانشمندی ادامه داد: به طور مثال فرد دیپلمه‌ای به مرکز کاریابی مراجعه و اعلام می‌کرد که قصد ادامه تحصیل ندارد اما در مقابل علاقه‌مند به انجام امور فنی خودرو است. برای این فرد زمینه علاقه‌مندی فرد مشخص و برای دوره‌هایی مانند رشته نقاشی و جوشکاری 45 روز کلاس آموزشی برگزار می‌شد.


عضو هیات مدیره کانون کارفرمایی انجمن‌های صنفی دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی‌های غیردولتی با بیان اینکه این افراد با مدرک اخذ شده در بازار خودروسازی شغل مورد نظر خود را پیدا می‌کردند، اضافه کرد: نه تنها فرد از این طریق با پکیج آموزشی وارد بازار کار می‌شدند بلکه در دانشگاه علمی کاربردی قطعه‌سازی نیز ثبت نام می کرد تا دانس حرفه‌ای خود را افزایش دهد.


وی تاکید کرد: پس از چند سال این افراد شاغل در ایران‌خودرو به مراکز کاریابی مراجعه و خواهان معرفی شدن به گروه‌های خودروسازی برتر و سازنده اتومبیل‌های گران قیمت مانند پارس‌خودرو و گروه بهمن بودند تا‌ بیش‌تراز تخصص‌های خود استفاده کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: سبد خانوار
ارسال نظر
هلدینگ شایسته