دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 اسفند 1398 - 18:05
چاووش اوغلو:

آمریکا با ارسال مهمات به ادلب از ما حمایت کند/ دیدار اردوغان با پوتین قطعی نیست

وزیر خارجه ترکیه از آمریکا خواست با ارسال موشک‌های پاتریوت به این کشور، از عملیات نظامی آنکارا در استان ادلب سوریه حمایت کند.
کد خبر : 475368
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، ترکیه از آمریکا خواست با ارسال موشک‌های پاتریوت به این کشور، از عملیات نظامی آنکارا در استان ادلب سوریه حمایت کند.


مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه این خواسته دولتش را روز شنبه  در حاشیه مراسم امضای توافق بین آمریکا و طالبان در دوحه قطر در گفتگو با خبرنگاران و پس از دیدار با مایک پمپئو، همتای آمریکایی خود بیان کرد.


از آغاز ماه میلادی جاری با شدت گرفتن درگیری‌ها در ادلب ۵۵ نظامی ترکیه در این استان در جریان حملات ارتش سوریه کشته شده‌اند.


تنش‌ها بر سر جنگ ادلب که از آن به عنوان آخرین جنگ بزرگ در سوریه نام برده می‌شود، به دنبال کشته شدن ۳۳ نظامی ترک در حمله هوایی ارتش سوریه در ادلب شدت گرفته است.


از سوی دیگر  چاوش اوغلو امروز با «سرگئی لاوروف» همتای روسیه‌ای خود تلفنی رایزنی کرده است.


وزارت خارجه ترکیه در ای خصوص اعلام کرد: وزرای خارجه ترکیه و روسیه در خصوص سفر رئیس‌جمهوری ترکیه به مسکو و موضوع ادلب در سوریه با یکدیگر رایزنی کردند.


این در حالیست که پیشتر النشره به نقل از دفتر ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرده بود که دیدار میان رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و ولادیمیر پوتین در پنجم ماه جاری میلادی هنوز قطعی نشد است.


منابع روسیه پیشتر دیدار اردوغان و پوتین را در مسکو و پنجم یا ششم مارس جاری اعلام کرده بودند.


گفتنی است که اوضاع شمال غرب سوریه جنگی است و ارتش ترکیه در راسای حمایت از تروریست ها علیه ارتش سوریه دست به تحرکات گسترده‌ای زده است.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته