دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 آبان 1394 - 16:55

امام جمعه موقت ورامین: 13 آبان روز هویت انقلاب اسلامی است

امام جمعه موقت ورامین گفت: 13 آبان و روز استکبارستیزی، هویت انقلاب اسلامی است و عزت امروز ما مدیون همین هویت است و اگر این هویت را از ما بگیرند و ارزش‌های ما کمرنگ شود مثل سایر امت‌ها ذلیل خواهیم شد.
کد خبر : 47456

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام سید محسن محمودی در نشست دانشجویی 13 آبان، دانشجو و جوان واحد ورامین‌ پیشوا، مسلمان شیعه ایرانی را پیرو عقل و منطق دانست و اظهار کرد: انقلاب شکوهمند ایران اسلامی بر اساس معیارهای عقلی و دینی آغاز شد و امروز هم در همین مسیر حرکت می‌کند. بر جوان ایرانی لازم است اول به درستی با مبانی انقلاب خود آشنا شود و در گام بعدی با تمام وجود از آن محافظت و پاسداری کند.


مدیر کل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران اساس یک جامعه را هویت و ارزش‌های دینی و فرهنگی آن جامعه دانست و گفت: وقتی به گذشته و تاریخ بر می‌گردیم و رجوع می‌کنیم، روزهایی را خواهیم دید که تمام این کشور در اختیار بیگانگان بوده و حتی سران کشور نیز قدرت تصمیم‌گیری و اعمال نظر نداشتند و خبری از ایران با تمدن، بااصالت و بافرهنگ نبود.در این زمان، یک شاگرد و فرزند خلف امام حسین(ع) این وضعیت را تحمل نمی‌کند و فریاد می‌کشد.


شعار مشترک انبیاء و پیامبران الهی پرهیز از طاغوت است


محمودی خاطرنشان کرد: برخی سوال می‌کنند ریشه استکبارستیزی کجاست؟ با جست‌وجو در قرآن کریم به خوبی درمی‌یابیم که شعار تمامی انبیاء الهی یک جمله مشترک است که عبارت است از «أن اعبدوا الله واجتنبوا الطاغوت» یعنی تنها خدا را عبادت کنیم و از طاغوت پرهیز کنید، طاغوت در هر زمان یک مصداقی دارد یک روز ابولهب، معاویه و ابوسفیان، یک روز نمرود و فرعونیان، یک روز یزید و امروز نیز مصادیق آن کاملاً واضح است.


محمودی: برخی سوال می‌کنند ریشه استکبارستیزی کجاست؟ با جست‌وجو در قرآن کریم به خوبی درمی‌یابیم که شعار مشترک تمامی انبیای الهی یک جمله مشترک است که عبارت است از «أن اعبدوا الله واجتنبوا الطاغوت» یعنی تنها خدا را عبادت کنیم و از طاغوت پرهیز کنید، طاغوت در هر زمان یک مصداقی دارد یک روز ابولهب، معاویه و ابوسفیان، یک روز نمرود و فرعونیان،یک روز یزید و امروز نیز مصادیق آن کاملاً واضح است

وی افزود: طاغوتیان همواره مردم را برای رسیدن به اهداف خود می‌خواهند و تنها به دنبال قدرت‌طلبی، سودجویی و رفاه خود هستند و ملتی را که مثل ایران اسلامی با رهبری حکیمانه شخصیتی الهی در مقابلشان می‌ایستد، قبول نمی‌کنند و طاقت نخواهند آورد.


هنر امام خمینی عینی کردن شعارهای عاشورا بود


امام جمعه موقت ورامین در تبیین شخصیت بی‌نظیر امام خمینی(ره) یادآور شد: ما هنوز امام راحل عظیم‌الشأن را نشناخته‌ایم کمااینکه مردم زمان امام علی(ع) از درک آن بزرگوار عاجز بودند و در زمان امام حسین(ع) نیز به همین ترتیب که بعدها در گذر زمان شخصیت آنها درک شد.


وی ادامه داد: راز ماندگاری امام (ره) در بین تمامی آزادگان جهان این بود که ایشان متصل به قدرت لایزال الهی بود و همواره منادی شعارهای مکتب عاشورا بود و با وجدان بیدار خود رعشه بر اندام مستکبران انداخت.


مدیر کل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با یادآوری شعارهای والای عاشورا گفت: عاشورا یک فرهنگ جهانی است که مسلمان و غیرمسلمان را شیفته خود کرده است. شخصیتی مثل گاندی می‌گوید اگر می خواهید از زیر سلطه رهایی یابید باید راهی را بروید که حسین بن علی(ع) رفت. شعارهای عاشورا و این مکتب مرزهای جغرافیایی را درنوردیده است مثل شعار هیهات من الذله چرا که انسان مخلوق خداوند است و عزیز و شریف آفریده شده است و هر کسی بخواهد خدشه‌ای به این عزت وارد کند باید در مقابل وی ایستادگی کرد.


وی افزود: روزی که به امام حسین (ع) گفتند با یزید بیعت کن ایشان ضمن معرفی پدر و جد و خاندان خود جمله‌ای بسیار مهم را می‌فرمایند که عبارتست از« و مثلی لا یبایع مثل یزید» نمی‌گویند من با یزید بیعت نمی‌کنم توجه و تأکید دارند که مثل حسین با مثل یزید بیعت نخواهد کرد، آیا امروز مثل یزید نداریم؟ در طول تاریخ همواره حق و باطل در مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند.


محمودی با توجه به دشمنی دیرینه ایران و آمریکا افزود: اگر امام راحل (ره) فرمودند رابطه ما با آمریکا رابطه گرگ و میش است یا مقام معظم رهبری می‌فرمایند ما سر سازش با آمریکا نداریم، این رفتار و گفتار ریشه در فرهنگ عاشورا دارد.


وی تأکید کرد: امروز بر همه ما در هر جایگاه و موقعیتی که هستیم پاسداری و محافظت از این شعارها و ارزش‌های والا یک وظیفه است تا ان‌شاءالله این انقلاب متصل به قیام منجی عالم حضرت مهدی موعود(عج) شود.


در 13آبان قدرت پوشالی آمریکا شکسته شد


معاون فرهنگی اجتماعی واحد ورامین – پیشوا نیز در این مراسم با گرامیداشت 13 آبان خاطرنشان کرد: این روز، روز دستگیری و تبعید حضرت امام، روز کشتار دانش‌آموزان و روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان ایمان‌مدار و عدالت‌پناه است. این مناسبت‌ها ایجاب می‌کند که همه باهم به قول آن بزرگ مرد تاریخ انقلاب هرچه فریاد داریم بر سر آمریکا بزنیم واز هیچ قدرتی جز خداوند باک نداشته باشیم و در برابر هیچ گردن‌کشی، سر فرود نیاوریم.


حجت‌الاسلام سید احمد حسینی تصریح کرد: ضعف آمریکا و دست‌نشاندگان آنها در منطقه، نفرت آحاد ملت‌ها از آنها آنها و شکسته شدن قدرت پوشالی استکبار برای مردم مقاوم و عزتمند ایران، کشورهای اسلامی و مستضعفان جهان بیش از پیش آشکار شده است همچنان که این قدرت پوشالی در روز 13 آبان شکسته شد.


وی تأکید کرد: جوانان ما باید از شهید فهمیده درس ایثار و وفاداری بگیرند، همیشه پشتیبان اسلام، ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشند و با حمایت کامل از مقام معظم رهبری دست استکبارگران را از کشور کوتاه کنند و دین خود را به شهیدان ادا کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته