دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 آبان 1394 - 14:53
آخرین اخبار از سقوط هواپیمای روسی

ماهواره‌ آمریکایی در لحظه سقوط، تشعشعی را ثبت کرده است/ منابع امنیتی: امکان وقوع انفجار در هواپیما وجود دارد

پس از گذشت سه روز از حادثه سقوط هواپیمای روسیه در صحرای سینا، گمانه‌زنی درباره عامل یا عواملی که منجر به سقوط شده است، افزایش یافته است. در این حال، خطوط هواپیمایی روسیه روز دوشنبه گذشته احتمال هرگونه نقص فنی یا خطای انسانی را در سقوط هواپیمای ایرباس این کشور را منتفی دانست.
کد خبر : 47448

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، شبکه خبری «العربیه» گزارش کرد: «الکساندر اسمیرنوف» معاون مدیرعامل شرکت هوایی «کوگالیماویا» گفته است این هواپیما در آسمان چند تکه شد و سپس به زمین سقوط کرد. کارشناسان فنی هنوز مشغول بررسی و تعیین علت سقوط هواپیما هستند.


هواپیمای روسی روز شنبه از شرم‌الشیخ در شبه‌جزیره سینا عازم شهر سن‌پترزبورگ در روسیه بود که چند دقیقه بعد از برخواستن به زمین سقوط کرد و همه 224 سرنشین آن کشته شدند.


این در حالی است که برخی رسانه‌های خبری از جمله خبرگزاری رویترز و شبکه خبری «سی‌بی‌اس» گزارش کردند: یک ماهواره آمریکایی در زمانی‌که هواپیمای روسی بر فراز آسمان مصر از صفحه رادار ناپدید شد، یک تشعشع ثبت کرده است.


در این حال برخی کارشناسان امنیتی احتمال داده‌اند چنین تشعشعی در نتیجه انفجار بمب یا انفجار مخزن سوخت رخ داده باشد. «دیوید مارتین» کارشناس امور امنیتی در این‌ باره گفت: کارشناسان در حال بررسی عامل جرقه هستند. یکی از دلایل وقوع انفجار می‌تواند بمب باشد، ولی ممکن است که باک هواپیما یا موتور به‌خاطر نقص فنی دچار انفجار شده باشد.


از سوی دیگر «الکساندر نرادکو» یکی از مدیران خطوط هوایی متروجت به خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت: هنوز خیلی زود است که بتوان دلیل سقوط هواپیما را مشخص کرد. من از سازمان‌های هوانوردی می‌خواهم تا از اعلام زودهنگام نتیجه خودداری کنند.





انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته