دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 اسفند 1398 - 10:45
تازه‌های نشر؛

11 روایت از شغل‌های مختلف در «اتاق کار» منتشر شد

کتاب «اتاق کار» دربرگیرنده یازده متن از هنرمندان مختلف درباره شغل خود است که انتشارات نشر اطراف منتشر کرده است.
کد خبر : 473915
5ee45896-28b5-4105-b447-ef08b48a387c.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، کتاب «اتاق کار» به دبیری «اسلون کراسلی» جمع‌آوری و با ترجمه کیوان سررشته از سوی انتشارات نشر اطراف وارد بازار کتاب شده است.


یازده متن کتاب «اتاق کار» حاصل تلاش جمعیِ هنرمندانی است که هر یک در حوزه‌ی کاریِ خود، پیشینه‌ای درخشان دارند و به درخواست مؤسسه‌ی زیراکس در یک پرو‌ژه‌ی جمعی شرکت کرده‌اند. هر کدام از نویسندگان کوشیده‌‌‌اند گوشه‌ای از فضای کار مدرن یا موضوعی مرتبط با آن را در ژانر مورد نظرشان روایت کنند و گویی در یک اتاق کار مجازی حاصل تلاش‌شان را به شکل کتاب پیشِ رو ارائه‌ داده‌اند. از داستان‌کوتاه و خاطره‌پردازی و جستار گرفته تا شعر و ترانه و نمایشنامه‌ی تلویزیونی، اسامی بزرگی که پشت همه‌ی متن‌ها به چشم می‌خورد نشانگر اهمیت ثبت و روایت فضای کار سیال، نوظهور و متغیر امروزی است که چه بسا در آینده‌ای نه چندان دور جای خود را به دنیای کاری بعدی بدهد و ردی هم از آن به جای نماند.


در «اتاق کار» آثاری از «گری اشتین‌گارت»، «جویس کارول اوتس»، «جاناتان ایمس»، «لی چایلد»، «جاناتان سفرن فوئر»، «جاشوا فریس»، «بیلی کالینز»، «اسلون کراسلی»، «روکسان گی»، «والریا لوئیزلی»، «الن مابانکو»، «ایمی مان» و «جاناتان کولتون» خواهید خواند.


در بخشی از این کتاب می‌خوانید: «نمی‌شود آدم به شغل اولش احساس دلبستگی نداشته باشد؛ هر قدر هم آن شغل نامناسب‌تر و پربدبختی‎تر، بهتر. من خودم منشی مزخرفی بودم. در یک مؤسسه‌ی ادبی کار می‌کردم و اشتباه‌های کوچک بیشماری ازم سر می‌زد که تأثیرات موجی چشمگیری داشتند. با این حال هنوز هم موقع فکر کردن به آن سیزده و نیم ماهی که آنجا، به عنوان بدترین منشی نسل خودم کار می‌کردم، غرق خیال‌پردازی می‌شوم».


چاپ نخست کتاب «اتاق کار» در  ۱۷۶ صفحه با قیمت هزار تومان توسط انتشارات نشر اطراف منتشر شده است.


انتهای پیام/4028/


انتهای پیام/

برچسب ها: ترجمه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته