دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 بهمن 1398 - 12:10
عضو شورای شهر تهران:

شهرداری تهران خطاهای خود را به‌طور مداوم تکرار می‌کند

عضو شورای شهر تهران در ارتباط با وضعیت محور نیلوفری منطقه 17 گفت: متأسفانه شهرداری برای تهیه طرح‌های این چنینی قبل از امکان سنجی‌های اقتصادی، طرح‌های کالبدی را تهیه می‌کند که این خطا را به‌طور مداوم تکرار می‌شود و در اکثر موارد هم به نتیجه نمی‌رسد.
کد خبر : 472770
unnamed (3).jpg

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، علی اعطا در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران پس از استماع اظهارات دبیر شورایاران منطقه ١٧ اظهار کرد: این منطقه علاوه بر مشکلات و محدودیت‌ها دارای چند ظرفیت مهم از جمله صنف بازار مبل یافت آباد است که مجموعه‌ای با گردش مالی وسیعی در آن جریان دارد.


وی ادامه داد: از دوره های پیشین همیشه طرح هایی برای تبدیل منطقه ١٧ به محور گردشگری و پیاده راه مطرح بوده است. در زمان فعالیت شهردار پیشین منطقه هم این موضوع مطرح بوده اما نمی‌دانم چرا هیچ زمانی اراده جدی در این خصوص شکل نمی‌گیرد.


عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان این‌که مطالعاتی توسط مهندسان مشاور برای تبدیل بخش‌هایی به پیاده‌راه انجام شده، گفت: تلاش شده تا با توسعه این محورها کیفیت ویژه‌ای را برای این منطقه ایجاد کنیم.


اعطا در خصوص وضعیت محور نیلوفری نیز عنوان کرد: در بررسی‌های انجام شده در کمیته معماری و طرح‌های شهری به این نتیجه رسیده‌ایم. مسأله این محور تملک و توافق با وزارت راه و شهرسازی نیست، این گونه بحث‌ها حل شده است.


وی تصریح کرد:  نه طرح پیشین و نه طرحی که بعداً از طریق فراخوان تهیه شد هیچ کدام طرح اقتصادی نیست ‌و قابلیت تحقق پذیری ندارد.


رئیس کمیته معماری و طرح های شهری شورای شهر تهران در پایان گفت:  متأسفانه شهرداری این خطا را به طور مداوم تکرار می‌کند و برای تهیه طرح‌های این چنینی قبل از امکان سنجی‌های اقتصادی، طرح‌های کالبدی را تهیه می‌کند و در اکثر موارد به نتیجه نمی‌رسد. به نظر می‌رسد در خصوص این محور،  منطقه و معاونت مربوطه باید روی تحقق پذیری طرح تمرکز کنند.


انتهای پیام/4105/


انتهای پیام/

برچسب ها: علی اعطا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته