دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت و گو با آنا

سیدصالحی: شرافتم ازپول مهم‌تر است/ دوست دارم با سپاهان فوتبالم را به پایان برسانم

بازیکن فوتبال ایران گفت: در فوتبال ایران اتفاقات زیادی را به چشم دیدم و بعد از دوران حرفه‌ای ورزشی‌ام، آنها را در یک کتاب منتشر می‌کنم.
کد خبر : 47273

سیدمهدی سید صالحی یکی از بازیکنان فوتبال ایران است که در تیم های زیادی بازی کرده و همیشه جز مهاجمان گلزن لیگ بوده است. در کارنامه دوران فوتبالی خودش سابقه دو عنوان قهرمانی و سه نایب قهرمانی در لیگ برتر و سه عنوان قهرمانی در جام حذفی و یک نایب قهرمانی در جام باشگاههای آسیا را با سپاهان یدک می‌کشد. سید صالحی درپانزدهمین دوره لیگ برتر با تیمی قرارداد نبسته و به صورت انفرادی مشغول تمرین است تا بتواند در نیم فصل دوم با آمادگی کامل در لیگ برتر حضور پیدا کند.


سیدصالحی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا، پاسخگوی سوالات ما بوده است.


*سید مهدی سیدصالحی همیشه به عنوان یکی از مهاجمان گلزن فوتبال ایران در لیگ برتر حضور داشت ولی این فصل با هیچ تیمی قرارداد نبسته است. عدم حضورت در لیگ برتر دلیل خاصی دارد؟


_در ابتدای فصل از سه تیم لیگ برتری و شش تیم لیگ یکی پیشنهاد داشتم اما به خاطر اعتقاد و عقیده خودم به این پیشنهادها جواب منفی دادم و الان هم دو ماه است که با مربی بدنساز به صورت اختصاصی تمرین می‌کنم تا برای نیم‌فصل دوم آماده حضور در لیگ باشم.


*اعتقادات سیدصالحی به چه صورتی است که مانع حضورش در لیگ برتر شد؟


-از نظر من عزت و شرف انسان مهم‌تر از هر چیزی است. من با سایر بازیکنان که در اواخر دوران بازی خودشان حاضر هستند با هر مبلغ و در هر تیمی بازی کنند، فرق می‌کنم. اعتقادم بر این است که کمتر پول می‌گیرم ولی در تیمی بازی می‌کنم که شرافتم حفظ شود، چون مهمترین مسئله شرافت انسان است.


*نقش دلال ها باعث عدم حضور تو در لیگ برتر شد؟


-در ایران بر اثر عملکرد بازیکن، نقل و انتقال صورت نمی‌گیرد. در نیم فصل دوم سال گذشته در استقلال خوزستان هفت گل زدم و سه پاس گل دادم که در بین مهاجمان در نیم فصل دوم جز پنج بازیکن برتر بودم. اما با این عملکرد این فصل این اتفاق برای من افتاد. ولی همیشه توکل من به خدا است و راضی به رضای او هستم.


*علت اینکه در دوران فوتبالی خودت تیم زیاد عوض می‌کردی چیست؟


-فلسفه من در فوتبال این است که یک بازیکن زمانی که به یک تیم می‌رود باید بداند که پولی که از باشگاهش می گیرد، حاصل دست‌رنج کارکنان آن کارخانه یا پول بیت‌المال است و باید نهایت تلاشش را برای خوشحالی آن افراد انجام دهد. من در همه تیم‌هایی که بازی کردم تمام توان خودم را برای موفقیت آن تیم صرف کردم و هیچ وقت کم کاری نکردم. زمانی هم که احساس می کردم به دلیل شرایط خاصی در آن تیم اثرگذار نیستم و به درد تیم نمی‌خورم باشگاهم را عوض می کردم، تا شاید محیط جدید باعث پیشرفت فوتبالم شود. خوشبختانه در این امر هم موفق بودم و در هر تیمی که حضور داشتم جز تاثیرگذارترین بازیکنان آن تیم بودم.


*با توجه به حضورت در اکثر تیم های بزرگ ایران، در این فصل کدام تیم ها را منسجم‌تر دیده‌ای؟


- در این فصل تیم‌های خوبی در لیگ حضور دارند. استقلال،پرسپولیس،سپاهان و ذوب آهن را مدعیان قهرمانی می‌دانم. این تیم‌ها شخصیت قهرمانی دارند. عملکرد سایر تیم‌ها را هم نباید در نیم فصل اول سنجید و مطمئن باشید فولاد و نفت تهران هم در نیم‌فصل دوم به جایگاه واقعی خودشان برمی‌گردند. اگر خاطرتان باشد فصل قبل هم در نیم فصل اول ذوب آهن اصلا شرایط مساعدی نداشت، اما در ادامه از نظر امتیازی قهرمان نیم‌فصل دوم شد.


*پدیده این فصل لیگ برتر از نظرت کدام تیم است؟


-استقلال خوزستان با هدایت ویسی نمایش فوق‌العاده‌ای داشته است. فکر می کنم راه نفت تهران در فصل قبل را امسال تکرار می‌کند.


*با توجه به اینکه پست خودت مهاجم است کدام یک از مهاجمان لیگ از لحاظ کیفیت بازی از بقیه بازیکنان بهتر هستند؟


-قبل از اینکه به سوال شما در این مورد پاسخ دهم باید یک نکته در مورد جوانگرایی که در باشگاه‌ها صورت می‌گیرد بگویم. اکثر تیم‌ها در ترکیب خودشان از جوانان استفاده می کنند، اما جوانگرایی نباید به نابودی بازیکنان جوان منجر شود. سایپا فصل گذشته در ترکیب خودش از بازیکنان جوان استفاده می‌کرد اما این فصل با ترکیبی از جوانان و باتجربه ها وارد میدان شده و راه درست هم استفاده از جوانان در کنار باتجربه‌هاست. در لیگ امسال آمار گلزنی برای تیم‌ها پایین بوده است. یک مهاجم تراز اول باید بیشتر گلزنی کند. هافبک‌هایی مثل امید ابراهیمی هم در لیست بهترین گلزنان هستند. در لیگ مهاجمان خوبی حضور دارند که سبک بازی آنها باکیفیت‌تر از بازیکنان دیگر است. برادران محمدی در راه آهن، مهدی طارمی در پرسپولیس و سجاد شهباززاده از استقلال جز بهترین‌های لیگ امسال هستند.


*مهدی سید صالحی که در سپاهان چهره شده است،قصد بازگشت به این تیم را ندارد؟


-فوتبال خودم را مدیون سپاهان هستم. با این تیم به فوتبال ایران معرفی شدم و افتخارات زیادی در ایران و آسیا با سپاهان کسب کردم. موضوع برگشت من به سپاهان به باشگاه مربوط است و خودم دوست دارم که بار دیگر پیراهن این تیم را بر تن کنم. من بهترین سال‌های فوتبالم را در این تیم بودم و زمانی هم که از استقلال به سپاهان رفتم، دوست داشتم در این تیم بمانم که با بی‌مهری بعضی از آقایان روبه‌رو شدم. در هر تیمی که بازی کردم خودم را سپاهانی دانستم و به این حرفم ایمان دارم و دوست دارم فوتبالم را در این تیم به پایان برسانم.


*حضور در فوتبال چه اتفاقاتی را برایت به همراه داشت؟


- در فوتبال ایران برای هر بازیکن اتفاقات زیادی می‌افتد و من هم از این قاعده مستثنی نیستم. در سال‌هایی که در فوتبال ایران بازی کردم چیزهای عجیب و غریب کم ندیدم و در فکر آن هستم تا بعد از دوران ورزشی خودم حرف‌هایی را که برای گفتن دارم، به صوزت یک کتاب دربیاورم و آن را منتشر کنم.


*پس باید منتظر کتاب سیدصالحی باشیم؟


-بله قصد چنین کاری را دارم و مطمئن باشید که اینکار را انجام می دهم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته