دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 بهمن 1398 - 11:51

سندرز بلومبرگ را به «خرید»‌ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا متهم کرد

یک نامزد پیشتاز حزب دموکرات، رقیب هم‌حزبی خود را متهم کرد که با صرف هزینه‌های هنگفت تبلیغاتی، سعی در خرید نتایج آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دارد.
کد خبر : 472512
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از آکسیوس، سناتور برنی سندرز در یک رویداد انتخاباتی در شهر لاس‌وگاس، به رقیب هم‌حزبی خود «مایکل بلومبرگ» انتقاد کرد و گفت که میلیاردر و شهردار پیشین نیویورک با پرداخت میلیون‌ها دلار برای تبلیغات انتخاباتی سعی در «خرید ریاست جمهوری» دارد.


اقبال عمومی به بلومبرگ اخیراً در نظرسنجی‌های ملی افزایش‌یافته و میلیون‌ها دلار در تبلیغات انتخاباتی عمدتاً برای شکست دادن ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 13 آبان سال جاری هزینه کرده است. نامزدی وی برای سندرز تبدیل به یک عامل خنثی‌ساز شده است، چراکه او برخلاف بلومبرگ، هزینه چندانی برای انتخابات نکرده و بیم آن می‌رود که محبوبیتش تحت‌الشعاع تبلیغات انتخاباتی پرهزینه شهردار سابق نیویورک قرار گیرد.


سندرز در این رویداد انتخاباتی همچنین افزود: ما انرژی و هیجان لازم را برای شکست ترامپ ایجاد نخواهیم کرد اگر بلومبرگ سیاست‌های نژادپرستانه و مشابه تفتیش عقاید را دنبال و حمایت کند و به تصویب برساند؛ سیاستی که باعث ترس در اقلیت‌های رنگین‌پوست نیویورک شده است. ما دونالد ترامپ را با این کاندیدا که در سال 2015 اظهار کرده بود «هیچ‌وقت طرفدار افزایش حداقل دستمزد نبودم» نمی‌توانیم شکست دهیم.


بلومبرگ در رأی‌گیری مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری در ایالت نوادا حضور ندارد، بااین‌حال، او فرصتی برای حضور در مناظرات حزب دموکرات در شهر لاس‌وگاس در 19 فوریه خواهد داشت و برای اولین بار با رقبایش به‌صورت حضوری روبه‌رو خواهد شد.


انتهای پیام/4106/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته