دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 بهمن 1398 - 12:32
در جلسه شورای شهر تهران تصویب شد؛

الزام ساختمان‌های بزرگ به داشتن پیوست ترافیکی قبل از اخذ پروانه ساخت

طرح الزام شهرداری تهران به استفاده از نتایج مطالعات ترافیک قبل از صدور پروانه برای ساختمان‌های بزرگ مقیاس در جلسه شورای شهر به تصویب رسید.
کد خبر : 472290
0.011035001335195538_taknaz_ir.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در جلسه امروز شورای شهر تهران، موضوع یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به استفاده از نتایج مطالعات ترافیک قبل از صدور پروانه برای ساختمان‌های بزرگ مقیاس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی در ارتباط با اهمیت یک فوریت این طرح عنوان کرد: مهمترین چالش‌های جاری شهرهایی مثل تهران، مشکلات ترافیکی و آثار سوء ناشی از ترافیک ساختمان‌های بزرگ مقیاس است.


وی ادامه داد: علیرغم اسناد فرادست که تصریح شده شهرداری باید هنگام صدور پروانه‌های ساختمانی پیوست‌های مطالعاتی همچون زیست محیطی، ترافیکی و فرهنگی را مدنظر قرار دهد ولی شهرداری به دلیل درآمدزایی رویکرد صدور زودتر پروانه را در پیش می‌گیرد.


رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران افزود: می‌بایست کلیه فعالیت‌های مجاز به استقرار در ایجاد پروژه و همچنین تبعات آن مورد بررسی قرار گیرد.


سید حسن رسولی عضو شورای اسلامی شهر تهران در مخالفت با این طرح عنوان کرد: من مستندات تهران خوانده ولی فوریت آن را متوجه نشدم. ما بر اساس قانون مجلس در سال ۸۹ دارای قانون بالادستی هستیم و من هم به لحاظ فرم و محتوا نسبت به آن انتقاد دارم.


وی افزود: به جای این‌که بر حجم مقررات بیافزاییم بهتر است با نظارت بیشتر فرآیندها را کوتاه کنیم.


حجت نظری عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران در موافقت با این طرح گفت: این نیاز احساس می‌شود که مقررات اجرایی برای قوانین بالادستی تصویب و اجرا شود.


وی اذعان کرد: اگر مثلاً در مجتمع کوروش بررسی‌های لازم انجام می‌شد و استعلام‌ها از پیش اخذ می‌شد ممکن بود حتی به این پروژه مجوز ساخت هم داده نشود.


عبدالرضا گلپایگانی معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران در ارتباط با این موضوع عنوان کرد: تبعات این موضوع از نظر حقوقی و فنی باید بررسی شود. آنچه در مجتمع کوروش اتفاق افتاده در پیش گرفتن یک روال نادرست است و این موضوع به نظر نیازمند بررسی بیشتر است.


در پایان یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به استفاده از نتایج مطالعات ترافیک قبل از صدور پروانه برای ساختمان‌های بزرگ مقیاس با ۱۱ رأی موافق و ۵ رأی مخالف به تصویب رسید.


انتهای پیام/۴۱۰۵/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته