دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

معاون وزیر راه و شهرسازی: به یک رنسانس در حوزه ساخت و ساز شهری نیازمندیم

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که نیازمند یک رنسانس در حوزه ساخت و ساز شهری و برنامه‌های بازآفرینی برای استفاده از ظرفیت‌ها و فرصت‌ها هستیم، گفت: دولت یازدهم این سیاست را پیگیری می‌کند.
کد خبر : 47189

سعید ایزدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه از مجموع 2 میلیون و 400 هزار واحد مسکن‌مهر پیش‌بینی شده 230 هزار واحد قرار بود به صورت خود مالکی واگذار شود، گفت: تنها بخش موفق مسکن‌ مهر همین واحدهای مسکن‌ مهر خودمالکی بودند.


او با بیان اینکه 230 هزار واحد از آمار مسکن‌ مهر توسط مالکان در بافت‌های فرسوده ساخته شد، افزود: به جرات می‌توان گفت تنها بخش موفق پروژه مسکن‌مهر همین واحدهای مسکونی بودند، چرا که عملکرد صددرصدی داشتند.


وی تصریح کرد: این امر نشان می‌دهد که ما می‌توانیم با مدیریت صحیح و استفاده از ظرفیت‌های درون شهرها، مسکن مورد نیاز را بسازیم.


مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران با تاکید بر اینکه بالغ بر 5 هزار هکتار اراضی خالی تحت عنوان اراضی ذخیره و نوسازی در تهران وجود دارد، اظهار کرد: محلاتی با تراکم حداکثر یک یا دو طبقه داریم که این مناطق را می‌توان با برنامه‌ریزی اصولی بارگذاری کرد.


ایزدی ادامه داد: اگرچه اراضی ذخیره و نوسازی باید عمدتا به خدمات مورد نیاز شهر اختصاص یابد، اما بخشی از این اراضی را می‌توان به ساخت مسکن اختصاص داد.


وی با بیان اینکه این اراضی فرصت‌های شهر محسوب می‌شوند، تاکید کرد: علاوه بر ساخت مسکن در اراضی ذخیره و نوسازی می‌توان این بخش‌ها را از ناکارآمدی موجود خارج کرده و به فرصت‌های بی‌نظیری برای توسعه شهر تبدیل کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته