دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
بزیک در گفتگو با آنا:

الدحیل از دیدار با پرسپولیس می‌ترسد/ مانژوکیچ مهارشدنی است

پیشکسوت تیم پرسپولیس گفت: تیم‌های قطری از مصاف با ایرانی‌ها می‌ترسند و این موضوع می‌تواند به سود پرسپولیس باشد تا نتیجه خوبی بگیرد.
کد خبر : 471138

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم فوتبال پرسپولیس در اولین دیدار خود در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا 2020 در خانه الدحیل به مصاف این حریف قطری خواهد رفت. هر دو تیم در صدر جدول لیگ‌های کشور خود قرار دارند و این موضوع، حساسیت مسابقه را افزایش می‌دهد. ضمن اینکه تقابل دو تیم در سال‌های قبل موجب جذابیت بیشتر این دیدار شده است.


ادموند بزیک در خصوص مصاف پرسپولیس در قطر با الدحیل به خبرنگار ورزشی آنا اظهار کرد: جای هیچ شکی نیست که پرسپولیس بازی دشواری دارد. الدحیل حریفی آماده است که از بازیکنان بسیار خوبی بهره می‌برد ولی نباید فراموش کنیم که سرخ‌پوشان عنوان نایب قهرمانی آسیا را کسب کرده‌اند. با توجه به اینکه آخرین مصاف الدحیل با پرسپولیس به سود نماینده ایران به پایان رسیده و به صورت کلی قطری‌ها از بازی با تیم‌های ایرانی می‌ترسند، قطعاً الدحیل با وجود استفاده از مهره‌های گران‌قیمت، آمادگی روانی لازم را برای شکست پرسپولیس ندارد.


وی ادامه داد: در دیدارهای مهم، تیمی که بتواند حریف را غافلگیر کند و به اشتباه بیندازد، شانس بیشتری برای رسیدن به پیروزی دارد. بازیکنان پرسپولیس با توجه به آمادگی خوبی که دارند، باید از تمامی موقعیت‌هایی که خلق می‌کنند، بهترین استفاده را برده و به حریف فرصت گلزنی ندهند. من معتقدم اگر پرسپولیس در این دیدار مهم برنده هم نشود و به تساوی برسد، نتیجه خوبی در خارج از خانه کسب کرده است.


پیشکسوت تیم پرسپولیس با اشاره به این موضوع که ماریو مانژوکیچ مهاجم خطرناک الدحیل توسط خط دفاعی تیم گل‌محمدی مهار شدنی است، تأکید کرد: مهاجم کروات الدحیل سابقه بازی در بهترین تیم‌های فوتبال جهان را در کارنامه دارد و به تیم‌های مهمی گل زده است. او در جام جهانی 2018 روسیه در ترکیب تیم نایب قهرمان جام جهانی حضور داشت. با تمام این توصیفات بدون شک آنالیزهای لازم توسط کادر فنی تیم پرسپولیس انجام شده و مدافعان سرخ‌پوش ایرانی می‌توانند مانژوکیچ را کنترل کنند تا نتواند کار مهمی برای الدحیل انجام دهد.


وی در مورد انتقاداتی که به یحیی گل‌محمدی برای دربی 91 مقابل استقلال می‌شود، تصریح کرد: گل‌محمدی از نیم‌فصل سرمربی پرسپولیس شده و زمان می‌برد تا به شناخت کافی از تیمش برسد. درست است که او از توانایی‌های بازیکنان تیمش آگاهی مناسبی دارد ولی قطعاً برای آنکه بتواند هماهنگی لازم را در تیمش ایجاد کند، نیاز به فرصت بیشتری دارد. من معتقدم پرسپولیس در دربی به خصوص در نیمه دوم، بازی بهتری از استقلال انجام داد و روی اشتباهات فردی دو گل خورد. نقطه عطف مربیگری گل‌محمدی در دربی، آوردن محمد نادری به جای محمد انصاری بود و باعث شد پرسپولیس مالک توپ و میدان شود.


بزیک در خصوص اینکه الدحیل در آخرین دیدار خود برابر پرسپولیس شکست تلخی را پذیرفت و دو هفته پیش الریان قطر برابر استقلال با شکست سنگین خانگی 5 بر صفر تحقیر شد، اظهار کرد: بازی‌های آسیایی قصه خاص خودش را دارد. باخت سنگین الریان به استقلال قطعاً موجب آن نخواهد شد تا الدحیل برابر پرسپولیس بازی احساسی انجام دهد. شکست دو فصل پیش هم بازیکنان الدحیل را به انجام بازی غیرمنطقی وادار نمی‌کند. بحثی که در رسانه‌های قطری برای گرفتن انتقام شکست از تیم‌های ایرانی مطرح شده، تنها از لحاظ انگیزشی به بازیکنان الدحیل کمک می‌کند. قطعاً نماینده قطر تلاش خواهد کرد تا با ارائه بازی حساب شده برابر پرسپولیس نتیجه بگیرد اما نماینده ایران نباید اجازه دهد الدحیل به هدفی که دارد برسد.


انتهای پیام/4048/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته