دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 بهمن 1398 - 17:01
معاون وزیر آموزش‌وپرورش:

70 هزار دانشجو معلم عیدی می‌گیرند

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت : 70 هزار دانشجو معلم مشمول دریافت عیدی هستند که از این تعداد 45 هزار نفر از آنها تمام‌وقت بوده و عیدی کامل دریافت خواهند کرد.
کد خبر : 470736
636710618478907542_md.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وزارت آموزش و پرورش، علی الهیار ترکمن با اشاره به چگونگی پرداخت عیدی به دانشجو معلمان اظهار کرد: آموزش‌وپرورش به‌عنوان یک دستگاه اجرایی در مقام تفسیر قانون نیست و ما ملزم به اجرای قوانینی هستیم که به تصویب مراجع ذی‌ربط ازجمله دولت، مجلس شورای اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی آموزش‌وپرورش رسیده است.


وی افزود: پرداخت عیدی به دانشجو معلمان بر اساس مصوبه هیئت‌وزیران است که هرساله ابلاغ می‌شود و میزان پرداخت در آن به‌طور شفاف توضیح داده می‌شود.


معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در این مصوبه شرط پرداخت عیدی به کارکنان دولت، اشتغال به خدمت تمام‌وقت است و دانشجو معلمان در وزارت آموزش‌وپرورش اشتغال به تحصیل‌ دارند و اشتغال به کار محسوب نمی‌شود و بر اساس این مصوبه و بدون مجوز قانونی ما نمی‌توانستیم عیدی پرداخت کنیم و بخشنامه‌ای که قبلاً به استان‌ها ارسال کردیم بر اساس بند 1 همین مصوبه بوده است.


وی با بیان این‌که در مصاحبه‌های قبلی به جامعه دانشجو معلمان گفته بودم که اگر مجوز قانونی را داشته باشیم آمادگی پرداخت را داریم، گفت: این موضوع مطرح و پیگیری شد تا این‌که در نامه‌ای که به وزارت آموزش‌وپرورش داده شد دانشجو معلمان را مشمول و مصداق بند 1 مصوبه هیئت‌وزیران دانست و پرداخت عیدی به آنان را جایز دانست که برای ما حجت است و در حال حاضر همکاران نحوه انجام کار را برنامه‌ریزی می‌کنند.


معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش با اشاره به این‌که به دانشجو معلمان مانند سایر کارکنان و به نسبت اشتغال به تحصیلی که دارند، عیدی پرداخت خواهد شد، تصریح کرد: 70 هزار دانشجو معلم مشمول دریافت عیدی هستند که 45 هزار نفر از آنان تمام‌وقت می‌باشند و عیدی کامل دریافت خواهند کرد.


وی ادامه داد: 25 هزار نفر از دانشجو معلمان نیمه‌وقت هستند که از اشتغال به تحصیل تمام‌وقت فاصله گرفته‌اند و متناسب با همان و بر اساس مجوزهای موجود پرداخت عیدی به آنان نیز صورت خواهد گرفت.


الهیار ترکمن در پایان با اشاره به مفهوم دانشجو معلم تمام‌وقت و نیمه‌وقت، گفت: دانشجو معلم تمام‌وقت دانشجویی است که به‌طور کامل در دانشگاه فرهنگیان اشتغال به تحصیل دارد و دانشجو معلم نیمه‌وقت دانشجویی است که دوران تحصیل وی تمام‌شده و بخش از واحدهای درسی‌اش باقی‌مانده است.


انتهای پیام/4145


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته