دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 بهمن 1398 - 12:14
طاهری در گفتگو با آنا:

لجبازی با قشر دانشجو معلمان سابقه‌ای طولانی‌ دارد

دبیر واحد آموزش جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان مشهد گفت: عدم پرداخت عیدی به دانشجو معلمان و دیگر مسائل نشان داد عناد و لجبازی با قشر دانشجو معلمان سابقه‌ای طولانی‌تر از این دارد.
کد خبر : 470598
9320727_866.jpg

محمد طاهری دبیر واحد آموزش جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان مشهد درگفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشجویی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: با توجه به اهمیتی که دانشگاه فرهنگیان به عنوان مرکز ثقل آموزش و پرورش کشور دارد می‌بایست مسئولان برای پیشرفت رفاهی دانشجو معلمان مشکلات را کاسته و شرایط مساعدی را فراهم نمایند تا در پرتو بارقه‌های فرهنگی این نهاد آینده کشور را در راستای گام دوم انقلاب کشور جوان‌تر و درخشان‌تر کرد. اما با سنگ‌اندازی‌های عده‌ای بر سر مسئله عیدی به دانشجو معلمان این اتفاق به عکس خود تبدیل می‌شود.
 
وی افزود: در تاریخ ۹۸/۰۸/۰۱ بود که از جانب رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی، حمیدرضا حاجی بابایی، خبری مبنی بر پرداخت عیدی به دانشجو معلمان منتشر شد و عنوان شد دانشجو معلمان که حداقل حقوق را دریافت می‌کنند مشمول دریافت عیدی می‌شوند.


دبیر واحد آموزش جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان مشهد ادامه داد: اما بار دیگر متوجه شدیم که علی اللهیار ترکمن، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش پرورش، خلف وعده کرده و حتی به رأی دیوان عدالت اداری نیز توجهی نداشته و به‌راحتی با یک بخشنامه حق چندین هزار دانشجو معلم را پایمال کرده است.


طاهری بیان کرد: هر چند این مصائب دیوان سالاری تنها در این مورد نبود بلکه در موارد دیگری مانند مسئله پیمانی شدن دانشجو معلمان یا مخالفت اللهیار ترکمن با افزایش حقوق ۱/۵۰۰/۰۰۰ تومانی نیز بدعهدی خود را عیان کردند؛ این مسائل نشان داد که این عناد و لجبازی با قشر دانشجو معلمان سابقه‌ای طولانی‌تر از این دارد.


وی اظهار کرد: دانشجو معلمان با وجود کمبود امکانات و منابع دل خود را به همین عیدی خوش کرده بودند که با این بخشنامه نابخردانه همان ذره امید نیز نابود گشت و باز هم دانشجو معلم خود را در این بیم موج و گرداب حائل ظلم‌ خودی‌ها می‌بیند. دانشجو معلمی که قلب تپنده سپهر آموزش و پرورش است اما تنهاست و مظلوم و نمی‌داند که این بدعهدی‌های ننگین و نیرنگ‌های رنگین را چطور درک کند هر چند «مَکَروا وَ مَکَرَاللّه وَاللّهُ خیرُ الماکِرین».


دبیر واحد آموزش جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان مشهد خاطرنشان کرد: این سؤالی است که امثال آقای اللهیار ترکمن باید پاسخ بدهند. چطور می‌شود که بودجه برای دانشجو معلمان که مصداق مظلومیت در آموزش پرورش هستند کم باشد اما برای دردانه‌ها و مدارس خصوصی و نوبرانه آقایان زیاد؟!


انتهای پیام/4112/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته