دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آیین گرامیداشت سالروز تشرف امام خمینی(ره) به قبله تهران برگزار شد

مراسم گرامیداشت 19 بهمن سالروز تشرف تاریخی حضرت امام خمینی(ره) به آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در این بارگاه ملکوتی برگزار شد.
کد خبر : 470612
1398032910502322117685294.jpg

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)،مراسم گرامیداشت سالروز تشرف تاریخی حضرت امام خمینی(ره) به آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)  صبح امروز در این بارگاه ملکوتی برگزار شد.


این مراسم با حضور جمعی از فرزندان شهدا، اقشار مختلف مردم، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری و مسئولین و خادمین این آستان ملک پاسبان برگزار گردید.


این ویژه‌برنامه با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز و با قرائت زیارت‌نامه و همچنین سخنرانی خادم‌القرآن عباس سلیمی، معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) و فرماندار ویژه شهرستان ری ادامه یافت.


در پایان این آیین معنوی، فرزندان شهدا با اهدای گل به مقام والای حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ادای احترام کردند و همچنین 19 بهمن، سالروز تشرف تاریخی حضرت امام خمینی(ره) به آستان مقدس را گرامی داشتند.


امام خمینی(ره)، رهبر کبیر انقلاب اسلامی تقید خاصی به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع) داشتند، به طوری که بعد از ورود به میهن در تاریخ 19 بهمن 1357 و در بحبوحه وقایع انقلاب، قصد زیارت حرم حضرت عبدالعظیم (ع) کردند. 


روایت‌های جالبی از تشریف‌ فرمایی امام خمینی(ره) به شهرری برای زیارت حرم عبدالعظیم(ع) در روزهای منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی نقل شده است که در ادامه یکی از این روایات را می خوانید.


حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری در جلد ششم کتاب «پا به‌ پای آفتاب»می‌نویسد:


 «در ایامی که امام در مدرسه علوی اقامت داشتند یک شب، ساعت 10 مورخ 19/ 11/ 57 به ‌طور ناشناس با ایشان و مرحوم شهید عراقی به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع) رفتیم. البته قبلاً به مسئولان حرم گفته شده بود حرم را خلوت کنند. اما آن‌ها نمی‏‌دانستند قضیه چیست؛ لذا تا مردم خبردار شدند امام زیارت ‌شان را کرده بودند. امام در دو سه روز اولی که از پاریس تشریف آورده بودند فرموده بودند: «من متأثرم که در این چند روز که به ایران آمده‌ام هنوز به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع) موفق نشده‌ام».


انتهای پیام/4104/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته