دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 بهمن 1398 - 11:04
سازمان هواشناسی عنوان کرد؛

کاهش 8 تا 15 درجه‌ای دما در کشور/ ورود سامانه بارشی از سمت غرب

سازمان هواشناسی اعلام کرد از ظهر امروز شاهد ورود یک سامانه بارشی در کشور خواهیم بود و تحت تأثیر این سامانه در روزهای یک‌شنبه تا سه‌شنبه کل کشور کاهش دمای 8 تا 15 درجه‌ای را تجربه خواهد کرد.
کد خبر : 470483
862143_861.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه سفر و گردشگری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سازمان هواشناسی کشور از ورود یک سامانه بارشی به کشور خبر داد.


براساس اطلاعات به‌دست آمده از ظهر امروز به بعد یک سامانه بارشی جدید از سمت غرب، شمال غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی وارد کشور خواهد شد که سبب وزش باد شدید، رعد و برق، بارش برف و کولاک در مناطق کوهستانی خواهد بود.


این سامانه بارشی در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه به ترتیب در مناطقی همچون جنوب آذربایجان غربی، نیمه غربی کردستان، شمال غرب کرمانشاه، غرب چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات خوزستان و ارتفاعات جنوب شرق لرستان، اردبیل، جنوب آذربایجان شرقی، ارتفاعات البرز در استان‌های تهران، البرز، گیلان، نیمه غربی مازندران، گلستان و قزوین گسترش پیدا خواهد کرد.


بنابر اعلام سازمان هواشناسی حضور این سامانه در کشور از روزهای یک‌شنبه تا سه‌شنبه باعث کاهش 8 تا 15 درجه‌ای دما در کشور می‌شود و در این بازه زمانی شاهد وزش بادهای شدید در اکثر مناطق کشور خواهیم بود.


با توجه به کاهش محسوس دمای هوا در کشور و احتمال بارندگی و بارش برف در ارتفاعات و مناطق کوهستانی سازمان هواشناسی در اخطاریه‌ای از مردم خواست تا در ترددهای شهری و جاده‌ای احتیاط لازم را داشته و برای سفرهای برون شهری حتماً خودروشان را به تجهیزات زمستانی مجهز کنند.


انتهای پیام/4105/
 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته