دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

روز رقابت مجیدی و گل‌محمدی/ برنده دربی به قهرمانی چشمک می‌زند

تیم‌های استقلال و پرسپولیس در حالی دربی 91 را برگزار می‌کنند که پیروزی در این مسابقه می‌تواند گام بلندی به سوی جام قهرمانی لیگ برتر باشد.
کد خبر : 470350
d78cb65b-ecd9-4d7d-902b-880c941842de.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم‌های استقلال و پرسپولیس ساعت 16 امروز دربی 91 را در ورزشگاه آزادی برگزار می‌کنند. دیداری که برای هر دو تیم اهمیت زیادی دارد و علاوه بر آنکه جدالی سنتی و حیثیتی محسوب می‌شود در کسب عنوان قهرمانی هم نقش مهمی را برای سرخابی‌ها بازی خواهد کرد.


با رفتن آندره‌آ استراماچونی و گابریل کالدرون سرخابی‌ها دچار افت نشدند و شکل بازی بهتری پیدا کردند. استقلال در دو دیدار پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا حریفان کویتی و قطری‌اش را به صلابه کشید و برابر تیم مستحکم نفت مسجدسلیمان هم به پیروزی با ارزشی رسید. پرسپولیس هم برابر تراکتور و صنعت نفت آبادان نمایش بسیار خوبی داشت و 6 امتیاز گران‌بها را کسب کرد.


شرایط هر دو تیم برای برگزاری دربی ایده آل است و فرهاد مجیدی و یحیی گل‌محمدی آماده‌اند تا پیروزی دیگری را رقم بزنند. انتظار هواداران تماشای مسابقه‌ای مهیج و تماشایی است و مسلماً هر دو تیم به چیزی جز رسیدن به 3 امتیاز در دیدار امروز نمی‌اندیشند.


در این میان شرایط پرسپولیس از لحاظ مهره بهتر است. شجاع خلیل‌زاده تنها غایب سرخ‌پوشان به شمار می‌رود که از این دیدار محروم است اما در سمت مقابل استقلال چندین غایب دارد که کار را برای این تیم دشوار خواهد کرد. شیخ دیاباته مهم‌ترین غایب است و انتظار می‌رود امیرارسلان مطهری که اولین دربی‌اش را تجربه می‌کند بتواند جای خالی او را پر کند. فرشید اسماعیلی، عارف غلامی و سیاوش یزدانی دیگر غایبان آبی‌پوشان هستند که در غیاب آن‌ها توان تیم مجیدی در خط میانی و به‌خصوص خط دفاعی تا حدود زیادی کاهش پیدا می‌کند.


سرمربی استقلال بدون اسماعیلی، غلامی و یزدانی موفق به ثبت 3 پیروزی با ارزش شد اما در بازی امروز حریف آبی‌ها تیم آماده پرسپولیس است. گل‌محمدی در غیاب خلیل‌زاده از محمدحسین کنعانی‌زادگان استفاده خواهد کرد که بازیکن قابلی است و سابقه بازی ملی در کارنامه او دیده می‌شود. برای همین نیازی به تغییر چندانی در ترکیب تیمش ندارد.


علیرضا بیرانوند درون دروازه می‌ایستد، سید جلال حسینی و محمدحسین کنعانی‌زادگان در قلب دفاع می‌ایستند و محمد انصاری و مهدی شیری مدافعان کناری خواهند بود. کمال کامیابی‌نیا هافبک دفاعی است، احمد نوراللهی به همراه مهدی ترابی و وحید امیری هافبک‌های سرخ‌ها هستند و در خط حمله کریستین اوساگونا و علی علیپور بازی خواهند کرد.


فرهاد مجیدی ناچار به تغییرات بیشتری است. سید حسین حسینی سنگربان آبی‌ها خواهد بود، روزبه چشمی، شاهین طاهرخانی و محمد دانشگر مدافعان میانی استقلال هستند. وریا غفوری و هروویه میلیچ نقش مدافعان کناری را بازی می‌کنند. مسعود ریگی، علی کریمی و آرش رضاوند هافبک‌های آبی‌پوشان خواهند بود و مهدی قائدی و امیرارسلان مطهری در پست مهاجم بازی خواهند کرد.


برتری پرسپولیس این تیم را در حاشیه امنیت بیشتری برای رسیدن به قهرمانی قرار می‌دهد و باعث می‌شود تا سپاهان تنها حریف جدی سرخ‌پوشان برای فتح عنوان قهرمانی باقی بماند. در سمت مقابل اگر استقلال برنده از زمین بیرون بیاید، امید زیادی برای آبی‌پوشان ایجاد می‌شود تا با امیدواری بیشتری برای رسیدن به صدر جدول تلاش کنند. استقلال یک بازی معوقه دارد و با شکست پرسپولیس 35 امتیازی می‌شود. در مقابل هم شکست برای آبی‌ها به‌منزله 43 امتیازی شدن سرخ‌پوشان و فرار به سوی جام قهرمانی لیگ برتر است.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته